مراکز آموزش عالی شهرستان رشته های متناسب با بازار کار طبس ارائه کنند/ ذوب آهن اصفهان طلب طبس را تا پایان سال پرداخت می کند

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: دانشگاه ها، رشته های تحصیلی و آموزش های فنی و حرفه ای در طبس باید متناسب با بازار کار طبس باشد.

به گزارش طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در پنجمین کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گفت: من از کلمه سرمایه گذاری در این کارگروه فاکتور میگیرم چون هیچ سابقه ای در این موضوع در صورتجلسات نیست.

سید مهدی طلائی مقدم گفت: واقعیت این است که زمانی میتوانیم بگوییم اشتغال ایجاد کردیم که فرد حداقل حقوق را گرفته باشد و بیمه اش رد شده باشد در غیر اینصورت اشتغال پایداری ایجاد نشده است.

وی افزود: از مباحث مورد تاکید برنامه ریزی است، طبس ظرفیت های خیلی خوبی نسبت به سایر نقاط کشورمان دارد که باید استفاده لازم و درست از آن ببریم و یکی از موارد مهم آن سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی را باید تقویت کرد، گفت: ما از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی استقبال می کنیم، وقتی صحبت توسعه و سرمایه گذاری است شامل همه شهرستان می شود، نباید روی یک نقطه زوم شود بلکه باید متناسب با ظرفیت هایی که در شهرستان و بخش های آن است باشد.

وی با اشاره به ثبت سامانه اشتغال دستگاه های مربوطه گفت: تعدادی شاغل شدند اما تعدادی هم بیکار شدند در کارخانه های سیمان و کانسرام ۸۰ تا ۱۰۰ نفر ما نیروی بیکار شده داریم و درد و رنج اینها خیلی بدتر از آنهاست.

وی ادامه داد: اگر یک یا دو ماه حقوق پرداخت نشود چند ماه ممکن است فردی از زندگی عقب بیفتد و فلج می شود، کارگری است که هشت ماه حقوق نگرفته و یا کارگران شرکت نگین اینها حق و حقوقشان را میخواهند.

عالی ترین مقام دولت در طبس گفت: باید توجه کنیم اشتغالی که ایجاد میکنیم از بین نرود چرا که خسارتی که اینجا فردی میخورد به مراتب بدتر از بخش اول است چون این فرد روی این حقوق حساب باز کرده، خانواده تشکیل داده، وام و تسهیلات گرفته و برنامه ریزی کرده و در صورت از دست دادن کار، زندگی خود و خانواده اش مختل میشود و خواهشی که دارم این است که نظارت دقیقی داشته باشند که بتوانیم کار را درست انجام دهیم.

وی در خصوص فرهنگ کار گفت: ما همیشه وسط کار هستیم، در بازار کار طبس نیروی کار ساده، کار کیفی و تحصیلکرده و نیروی میانه در حد خدمات داریم.

وی گفت: نه حاضریم آن کارهای سخت را انجام دهیم و نه فرزند ما تحصیلات متناسب با بازار کار طبس را دارد.

فرماندار ویژه طبس خاطرنشان کرد: دانشگاه ها، رشته های تحصیلی و آموزش های فنی و حرفه ای در طبس باید متناسب با بازار کار طبس باشد.

وی تاکید کرد: به فرزندان خود یاد بدهیم که کار کردن عار نیست و این را فرهنگ سازی کنیم.

وی گفت: شرایطی که در شهرستان فراهم می شود از جمله شرکت های خدماتی، شرکت های مختلفی که در گردشگری و به ویژه معادن و میتوانند فعالیت کنند ما در شهرستان کمتر داریم.

وی با اینکه ما در این موضوعات وظیفه داریم افزود: چرا فرزندان خود طبس این شرکت ها و موسسات را نداشته باشند و خودمان نیرو نگیریم و کارفرما نباشیم؟

وی تاکید کرد: امیدواریم برنامه ریزی درستی در سال ۹۶ با کمک هم انجام دهیم.

وی با بیان این که بزرگترین خریدار زغالسنگ طبس ذوب آهن اصفهان است افزود: انتظار داریم همانطور که ذوب آهن اصفهان از شهرستان طبس و معادن آن خریداری میکند در بازگشت نقدینگی نیز کمک کند.

وی ادامه داد: این نباشد که واحدهای معدنی ما بخاطر اینکه نقدینگی برگشت داده نشده از سوی ذوب آهن اصفهان تعطیلی کشیده شوند و کارفرمایان ما گله مند باشند و کارگر ما حقوق نگیرد.

فرماندار ویژه طبس یادآور شد: قطعا در سایه تعامل و همراهی میتوانیم بخش اعظمی از این مراودات را در بخش های مختلف استان ها را داشته باشیم و این آمادگی را هم داریم و انتظار هم داریم و همه چیز هم متقابل است و امیدواریم ذوب آهن اصفهان نیز در خصوص همکاری داشته باشد.

وی گفت: در آخرین تماس تلفنی با آقای صادقی مدیرعامل محترم ذوب آهن اصفهان در چند روز گذشته ایشان قول دادند بخش اعظمی از طلب طبس را تا قبل از پایان امسال پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 4 =