ساخت نیروگاه زغال‌سنگی طبس با مشارکت چین

ساخت نیروگاه زغال‌سنگی طبس با مشارکت چین

معاون وزیر نیرو با تشریح جزئیات قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس با مشارکت چین، اعلام کرد: در حال حاضر طراحی و ساخت حدود ۵ هزار مگاوات نیروگاه زغال‌سنگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره جزئیات برنامه‌های وزارت نیرو برای افزایش سهم زغال سنگ در سبد انرژی کشور گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی نیروگاه زغال سنگی طبس با مشارکت یک شرکت چینی آغاز شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ظرفیت تولید این نیروگاه زغال سنگی حدود ۶۵۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: با توافق انجام شده با یک شرکت چینی قرار است برای ساخت این واحد نیروگاهی قرار است نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این شرکت چینی تا کنون به تمامی تعهدات قراردادی خود در قبال ساخت نیروگاه طبس پایبند بوده است، تصریح کرد: براساس برنامه زمان بندی باید عملیات اجرایی و ساخت این نیروگاه زغال سنگی در مدت ۷۴ ماه به پایان برسد.

وی همچنین درباره ساخت سایر نیروگاه‌های جدید زغال سنگی کشور توضیح داد: همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه طبس طراحی و مطالعه برای ساخت چندین نیروگاه جدید زغال سنگی در شمال و جنوب کشور آغاز شده است.

بهزاد با اشاره برنامه ریزی برای ایجاد ظرفیت تولید ۵ هزار مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های زغال سنگی، تاکید کرد: علاوه بر طبس، مطالعاتی برای ساخت نیروگاه‌های زغال سنگی در شمال کشور و بندرعباس در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =