استاندار: وقتی آدم کار بکند اشتباه هم دارد

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در جمع خبرنگاران مطبوعات ضمن بیان این که وقتی آدم کار بکند ، اشتباه هم دارد گفت :در این ۲۰ روز سعی کردم حرفی نزنم تا فضای استان آرام شود و شرایطی به وجود آید تا بتوانم بعضی برداشت ها و ذهنیت ها را برطرف کنم .

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روزنامه خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در جمع خبرنگاران مطبوعات ضمن بیان این مطلب گفت :در این ۲۰ روز سعی کردم حرفی نزنم تا فضای استان آرام شود و شرایطی به وجود آید تا بتوانم بعضی برداشت ها و ذهنیت ها را برطرف کنم .
اگر در همان چند روز اول فرصتی می دادند توضیح لازم را می دادم . خبری که منتشر شد خبری خلاف واقع بود ، متن خبر درست بود اما نوع خبر اشکال داشت.
«پرویزی » افزود : فرصتی هم نشد که بتوانیم توضیح دهیم شاید اگر در زمان ، فرصتی برای توضیح داده می شد مشکلی هم پیش نمی آمد. صحبتی هم که مطرح شد در جمع هنرمندان بود مثال زدم از فرهنگ ، آداب و رسوم شاید باید توضیح بیشتری می دادم چون جلسه طولانی شد این امکان پیش نیامد .
وی تاکید کرد : به هیچ وجه نگاهم این نبوده که بخواهم به مردم متدین خراسان جنوبی توهین کنم . واقعا این چیزهایی که در مورد من می گویند نه با روحیات من سازگار است نه اعتقادی به این رفتارها دارم .
مقام عالی استان گفت : اگر موضوع را سیاسی نمی کردند به طور قطع شرایط بهتر بود زیرا در مسائل سیاسی وقتی چنین شرایطی ایجاد شود وضعیت یک مقدار سخت می شود.
وی با بیان این که اعتقاد قلبی به مردم خراسان جنوبی داریم افزود: فرهنگ و آداب رسوم این منطقه خیلی با مناطق دیگر تفاوت دارد . قصد نبود کسی برنجد یا احساس ذهنیت بکند ، به هیچ وجه این نگاه را نداشتم ، آمده ام که این جا کار کنم در این شرایط هم اثبات کردم که با همه مشکلات یک ساعت از وقتم را صرف حاشیه ها نکردم.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت :جلسات مرتبی در تهران برگزار شد که وقت گذاشتیم که این حاشیه ها سفرها را تحت الشعاع قرار ندهد .
اگر اشتباهی کرده و حرفی زده باشیم شهامت عذرخواهی از مردم را داریم. در بعضی از جلسات ۵ دقیقه دیر می آییم و از مردم و مسئولان عذرخواهی می کنیم .
پرویزی گفت: اینجا هم اگر به طور حتم قضایا به مردم متدین خراسان جنوبی برخورده عذرخواهی کردم یا عذرخواهی خواهم کردم اما این بدان معنا نیست که در راستای بعضی از موضوعات باشد.
ما هم جزو همین مردمیم .اصرار براین است که فضا برای کار فراهم شود. کسی که دنبال کار باشد هرچقدر که مسیر کارش آرام تر و هموارتر باشد موفق تر است وی با بیان این که اگر برای کار نیامده باشم هر روز مصاحبه می کنم افزود: این ظلم به مردم و خودمان است .
برای این کار حقوق می گیریم و باید همه وقتمان را بگذاریم. اگر اشتباهی هم رخ داده باشد باید کسانی پدری کرده و اشتباه را برطرف کنند. مگر می شود شما ده کار انجام دهید و تمام آن کارها درست باشد به طورحتم همه درست نیست و اشتباه هم دارد.
وی با تاکید بر این که زمینه کار برای سال آینده باید فراهم شود گفت: مردم این منطقه مردمی با فرهنگ، متدین و فوق العاده اخلاقی هستند و به همه این ها احترام می گذارم .
استاندار در ادامه سخنانش گفت :از خود دفاع نمی کنم چون بحث ، شخصی نیست اگر هر فردی و هر مدیری در کشور ادعا می کند همه کارهایی که انجام می دهد همه صددرصد درست است بدانید دچار توهم است . وقتی آدم کار بکند اشتباه هم دارد. ولی این فرق می کند که وقتی نیت طرف این نیست اصرار دارند که نیت شما این است که فلان کار را انجام دهید.
این حاشیه کار را تحت الشعاع قرار نداده است جلسات مرتب برگزار و در تهران هم مسائل استان پی گیری می شود.
پرویزی اظهار داشت : برخی ، سکوت ما را بی اعتنایی می دانند در حالی که این چنین نیست بلکه به خاطر آرامش است زیرا بعضی مواقع مباحث شخصی می شود و در این بین استان و مردم ضرر می کنند.
به گفته وی در این مدت هم تلاش شد از ظرفیت همه کسانی که می توانند برای استان قدمی بردارند استفاده شود.
مقام عالی دولت در استان ادامه داد مسیری هم که در پیش گرفته شده موفق موفق نبوده اما جزو مسیرهای کاری موثر بوده است به عنوان مثال همین بارور سازی ابرها . مگر مسئولان قبلی چند سال پی گیری نکردند؟ و خیلی چیزهای دیگر از جمله بهداشت و درمان .
تمام طرح هایی که انجام شده چند سال باید زمان ببرد تا اجرایی شود ؟ مخازن نفتی هم که بعد از چند سال احیا شده را قبول نداشتند و می گفتند چرا آورده اند؟ این ها را نمی توانم بگویم .
وی با بیان این که تا الان هم خداوند کمک کرده است گفت : اصراربر صداقت در کار است و به همین خاطر روز اول هم گفتم اگر اشتباهی شده این قدر شهامت دارم که بگویم اشتباه کردم .
«پرویزی » افزود : حتما هرکسی هر کاری که انجام می دهد اشتباه هم دارد .اگر ایرادها را نگویند شاید ما دچار مشکل شویم و باید گفته شود تا اصلاح کنیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه های مکتوب استان قدردانی کرد و گفت : این رسانه ها خیلی کمک و فضا را خیلی آرام کردند اما در فضای مجازی برخی بی انصافی ها دیده می شود .
استاندار گفت: مطالباتی در این ۲۰ روز طرح شد و امام جمعه فردوس هم خواسته متحصنان و ائمه جمعه را به صورت خلاصه وار اعلام کردند.
امیدوارم شرایط مناسبی فراهم شود که توضیحات لازم در مورد مسائل مختلف را ارائه کنم و حتما هم این کار را خواهم کرد. اگر شرایط فراهم شود به طورحتم توضیح خواهم داد . همه هدف این است که فضای مناسب فراهم شود تا صادقانه توضیح دهیم .
«پرویزی » افزود: من با هر گونه تجمع دراین شهر یا استان مخالفم و اجازه هم ندادم و بنا هم نیست به این فضا ادامه دهیم و اردو کشی داشته باشیم . بنا نیست جامعه دوقطبی شود چون جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است و به طورحتم تلاشمان را خواهیم کرد .
وی با بیان این که گاهی به راحتی در یادواره شهدا دروغ می گوییم گفت :در جلسه ای یک فرزند شهید مطلبی را مطرح کرد که من تلطیف کردم و گفتم یادواره با قدرت و قوت برگزار شود همان طور که برای دهه فجر و هفته دولت توصیه می شود برنامه ها منسجم و موثر باشد یادواره هم باید به صورت منسجم برگزار شود و ما هم شرکت و کمک کنیم که اثر گذاری فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و این مطلب هم ثبت و ضبط شده است. در حضور فرمانده سپاه ، بنیاد شهید و… این مطلب را گفتم .
وی با اشاره به این که خیلی ها گفتند استاندار گفته تا انتخابات، یادواره شهدا را برگزار نکنید افزود: اعتقادم براین است همان طور که ما اشتباه می کنیم رسانه ها هم اشتباه می کنند و قصور دارند .
نمی شود برای هر قصوری روزنامه را بست اگر این طور باشد که باید در همان ماه اول روزنامه را ببندند . جایی که ایراد دارد باید اصلاح شود .
«پرویزی » با بیان این که باید مدیران تفکر توسعه ای داشته باشند گفت: اگر بر تفکر توسعه ای مدیران اصرار است برای این است که مدیران از ردیف ها پول بگیرند و این شیوه توفیق در توسعه است . وی اظهار امیدواری کرد : فضایی فراهم شود تا توضیحات لازم را به مردم ارائه دهد.
واقعا بحث توهین و تحریک احساسات و ذهنیت را برای مردم نداشتیم و نداریم و وقتی تمام وقت را برای مردم می گذاریم لزومی ندارد تا این طور رفتار کنیم .
استاندار خراسان جنوبی درادامه این نشست خبری در مورد تاخیر سفر رئیس جمهوری به استان هم این طور توضیح داد که مسائل جوی پیش آمده در کشور و سفرهای خارجی که برای دکتر«روحانی» پیش آمد سفر به خراسان جنوبی را به تعویق انداخت وی گفت:این سفر در سال ۹۵ انجام نمی شود و به سال آینده موکول شد.
« پرویزی» به پی گیری ها و سفرهایی که به پایتخت برای مسائل اساسی استان مانند راه، آب ، راه آهن و… داشته هم اشاره کرد که رهاورد این پی گیری ها برای حوزه بهداشت ودرمان استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده است.
او در مورد اقدامات انجام شده در مورد محور دلهره نیز گفت: با تلاش های انجام شده به شرط این که با محدودیت اعتبار مواجه نشویم سال آینده محور بیرجند- قاین آماده بهره برداری است. علاوه براین برای ۲۰ کیلومتر مسیر بین گناباد به دوراهی فیض آباد هم وزیر راه و شهرسازی دستور شروع عملیات اجرایی را داده است .
همچنین مقدمات آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از محور نهبندان- سربیشه نیز فراهم شده وبه زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
به گفته وی چون راه آهن پروژه سنگینی است و با اعتبارات دولتی نمی توان راه به جایی برد مکاتباتی با صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم ، آستان قدس رضوی و… انجام شده تا بتوانیم عملیات اجرایی در مسیر بیرجند- کالشور را شروع کنیم بعلاوه برای اجرای راه آهن فردوس- جزین هم یک شرکت ایتالیایی اعلام آمادگی کرده است.
وی یکی دیگر از مسائل اساسی استان را مربوط به ظرفیت های معدنی دانست و ادامه داد: اطلس معدنی خراسان جنوبی در حال تهیه است و به طور حتم با شناسایی ظرفیت های معدنی می توان بهره برداری و سرمایه گذاری بهتری از آن کرد. وی از انتشار جزئیات فعالیت های عمرانی که سال جاری در استان انجام شده است در ابتدای سال آینده خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =