اورژانس هوایی بیمارستان طبس افتتاح شد

اورژانس هوایی بیمارستان طبس همزمان با شهرهای الیگودرز، لار، یاسوج و جهرم توسط وزیر بهداشت به صورت ویوئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش طبس نیوز، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دومین اورژانس هوایی استان در طبس مستقر شد و از این پس خدمات لازم را ارائه خواهد کرد.

دلخروشان افزود: این بالگرد بل از نوع ۲۲۵ است که شعاع پرواز آن حدود ۱۵۰ کیلومتر و مشابه بالگرد مستقر در مرکز استان است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: با هماهنگی هایی که با کادر پرواز و اورژانس ۱۱۵ خواهیم توانست ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح شهرستان را داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیداوریم هیچ کدام از مردم شهرستان و توابع آن به این خدمات نیازی نداشته باشند اما اگر نیازی شد ان شالله بتوانیم رضایت مندی این عزیزان را با ارائه این خدمات جدید و گرانقیمت داشته باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف از استقرار این بالگرد با توجه به وسعت راه ها و پراکندگی آن و دور بودن از مرکز استان، مصدومین مورد نیاز این خدمات را خیلی سریع تر به مراکز تخصصی بیمارستان در سطح یک و در سطح ۲ برسانیم.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز استقرار این بالگرد گفت: اعتبار مورد نیاز برای قراردادی که اکنون این بالگرد را اینجا مستقر کرده است از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت است.

وی ادامه داد: با پیگیری های ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم درمان جناب آقای دکتر قائمی و جناب آقای دهقانی در حال حاضر علاوه بر اینکه آن حق الزحمه قرارداد این اورژانس به حساب دانشگاه واریز میشود، مبلغی نیز به صورت جداگانه به میزان ۳۰۰ میلون تومان برای تجهیزات پزشکی مورد نیاز اورژانس هوایی نیز واریز شده که ما خیلی سریع آن را به هزینه خواهیم گرفت و تجهیزات مورد نیاز را هم در همین لحظه کارهای آن در حال انجام است که بتواند در بالگرد مستقر شود.

مرکز فوریت های پزشکی استان تصریح کرد: این بالگرد با صحبت هایی که با دفتر وزارتخانه، جناب آقای دکتر سرور رئیس اورژانس هوایی کشور انجام شده قرار است بیماران را بین طبس و بیرجند نیز جابه جا کند که با توجه به شعاع پرواز عبور خواهد کرد که با سوخت گیری در مرکز استان امکان برگشت به شهرستان طبس و مستقر شدن در اینجا را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هماهنگی های لازم را باید توسط ریاست محترم شبکه و فرماندار عزیز این شهرستان در زیر مجموعه انجام شود به لحاظ اینکه اگر مصدومی خدای نکرده در طول مسیر جاده هایی که ختم میشود به مرکز این شهرستان و طبس بتواند خدمات را ارائه دهد حتما میسر باشد به صورت اینکه نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی برای مسدود کردن و اداره راه برای اینکه آن مکانی که میخواهد بالگرد فرود بیاید امکانش را ایجاد کند که بتوانند نیروهای ما خدمات را ارائه کنند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان گفت: اورژانس جاده ای و هوایی ما به محض اینکه بیمار اعلام نیاز به خدمات ما کند همزمان شروع خواهند کرد و به سمت بیمار میروند، همزمان خدمات صورت خواهد گرفت و در طول مسیر جابه جایی بین اورژانس هوایی و جاده ای انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + بیست =