حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای کلید و موتور توسعه است/ همه مسیرها به طبس باید دوبانده باشد

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان طبس حمل نقل ریلی و هوایی وجود دارد و جاده ها نیز باید تکمیل شود و همه مسیرها به طبس دو بانده باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمدرضا امیرحسنخانی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی توسعه و چشم انداز طبس گفت: در شهرستان طبس حمل نقل ریلی و هوایی وجود دارد و جاده ها نیز باید تکمیل شود و همه مسیرها به طبس دو بانده باشد.

وی نقش راه ها را در توسعه مهم توصیف کرد و افزود: حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای کلید و موتور توسعه است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس ادامه داد: امسال برای دو بانده شدن راه طبس به یزد در بودجه اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است و پیگیر دو بانده شدن راه طبس به دیهوک هستیم و برای راه بشرویه به طبس علاوه بر بودجه ای که دولت برای آن گذاشته بود بودجه ای را در مجلس اضافه کردیم.

وی درباره توسعه ریلی گفت: بنده و چند نماینده دیگر درخواست مطالعه ریل طبس اینچه‌برون و شاهرود به وزارت راه دادیم.

وی ادامه داد: مطالعات این طرح نیز به زودی شروع خواهد شد و امیدواریم به توسعه ریلی منطقه کمک کند.

وی با اشاره کمبود منابع آب در شهرستان طبس افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد از خط انتقال آب به یزد، کرمان و اصفهان یک خط هم برای طبس پیش بینی کردند و با پیگیری هایی که انجام گرفت این خط انتقال قطعی شد.

وی با بیان این که خراسان جنوبی پایگاهی برای آب های ژرف است ادامه داد: موضوع آب های ژرف را در سال گذشته توانستیم در وزارت نیرو مطرح کنیم و دو نقطه طبس و فردوس برای آب های ژرف در کشور با این مشخصات وجود دارد.

وی افزود: وزارت نیرو پذیرفت که موضوع حفر چاه ها را حمایت کند هزینه آن را بدهند و کار استحصال آب های ژرف شروع شود.

وی ادامه داد: موافقنامه معدن پروده چهار در سال ۱۳۸۵ امضا شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم کار آن تا سال ۹۵ فقط برای ۸۰ میلیون یورو فاینانس متوقف مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام گرفت این کار هم به نتیجه رسید و در سال گذشته فاینانس ۸۰ میلیون یورویی مصوب شد و یقینا در سال ۹۶ ما شاهد شروع پروده چهار خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت مکتوب و قابل پیگیری شدن ایده های مطرح شده در نشست هم اندیشی توسط نخبگان طبس افزود: پیشنهادی که مبنی بر ایجاد دانشکده معدن مطرح شد بسیار عالی است و اکنون زمان ایجاد آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =