هیچ پست و مقامی بالاتر از مادری برای بانوان نیست/ نقش موثر بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه طبس گفت: هیچ پست و مقامی بالاتر از مادری برای بانوان نیست و این راهی مهم و حیاتی برای بشر است و زنان در هر پستی که باشند از این مهمترین وظیفه خود غافل نشوند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری ویژه طبس امروز با امام جمعه طبس دیدار کردند.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در این دیدار از ادامه مسیر دین مبین اسلام به واسطه حضور حضرت زهرای اطهر(س) سخن گفت و همچنین به اهمیت حضور بانوان در پیروزی انقلاب اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان از جمله برکات انقلاب اسلامی برای بانوان را اهمیت به حوزه عفاف و حجاب برشمرد که خود موجبات ارزش و آرامش روحی و جسمی بانوان را فراهم می سازد.

امام جمعه طبس فعالیت ها اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تحصیل و تعالی همراه با حفظ شخصیت و ارزش انسانی و اجتماعی زنان را از دیگر برکات استقرار جمهوری اسلامی برای بانوان دانست و افزود: اولین مدافع و فدائی ولایت، حضرت زهرا (س) بودند که با حفظ تمام شئونات اسلامی همواره در میدان اجتماع حضور داشتند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با نگاه به زوایای مختلف عاشورا و حضور حضرت زینب و رسالت اطلاع رسانی و مقاومت در دوران اسارت از سوی ایشان را الگوی بسیار خوبی است برای بانوان امروز دانست و گفت: عظمت و ارزش زن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در اهمیت نقش مادران گفت : هیچ پست و مقامی بالاتر از مادری برای بانوان نیست و این راهی مهم و حیاتی برای بشر است و زنان در هر پستی که باشند از این مهمترین وظیفه خود عافل نشوند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: اسلام، راه تمام فعالیت ها را برای بانوان با حفظ شئونات اسلامی باز گذاشته است.

وی با تاکید بر نقش موثر بانوان در محقق کردن اقتصاد مقاومتی گفت: بازارچه های دائمی باید برای بانوان وجود داشته باشد که جایی برای عرضه همیشگی محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم نظارت برفضای مجازی توسط اداره اطلاعات و دادگستری تاکید کرد و افزود: استفاده از تکنولوژی های روز مهم است لذا نظارت بر چگونگی استفاده از آن نیز بسیار مهم و بهتر است از سوی نهادهای مرتبط، برآن نظارت باشد تا شاهد اهانت و حتک حرمت به ارزش ها و شخصیت ها نباشیم.

راضیه زجاجی مسئول کمیسیون امور بانوان در این دیدار با تبریک سال نو هدف از برنامه های کمیسیون بانوان را توانمند سازی زنان و مادران شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: مهمترین خواسته کمیسیون امور بانوان، حمایت از کار آفرینی و مشاغل خانگی بانوان است.

زجاجی در ادامه با تاکید بر نیاز به سرمایه گذاری در بخش اشتغال خانگی زنان گفت: ما در این مسئله به پشتیبانی مالی و نیز حمایت همه جانبه مسئولان و امام جمعه محترم نیاز داریم.

مسئول امور بانوان فرمانداری با اشاره به فعالیت های بانوان در تلاش برای افزایش مشاغل خانگی بیان کرد: آغاز این کار با ایجاد نمایشگاه بانوان زده شد و این نمایشگاه کاملا با توانمندی بانوان انجام شد.

وی تاکید کرد: نیمی از بدنه جامعه بانوان هستند اما در بعضی موارد حضور بانوان کمرنگ است و ما نیاز به حمایت و ارشادات امام جمعه به عنوان پدر جامعه شهرستان در این زمینه و در ادامه مسیر داریم.

وی همچنین از افزایش ۱۰۵ درصدی حضور بانوان در انتخابات شوراها سخن گفت و حمایت امام جمعه محترم را خواستار شد.

زجاجی درپایان از حمایت امام جمعه محترم، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نیز تمامی نهاد ها و ارگان ها درجهت تکریم بانوان و زمینه سازی حضور فعال و سازنده آنها درفعالیت های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =