سفره سلامتی با انواع غذاهای محلی در طبس پهن شد

farsnews

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، سفره سلامتی با انواع غذاهای محلی به ‌وسیله واحد مشارکت‌های مردمی مرکز بهداشتی درمانی شماره یک طبس و با همکاری بهورزان خانه‌های بهداشت روستاهای شیرآباد و محمدآباد طبس، در محل روستای همت‌آباد پهن شد.در این مراسم که در ابتدا با پیاده‌روی اهالی روستاهای محمدآباد، شیرآباد و همت‌آباد آغاز شد، شرکت‌کنندگان پس از اتمام مسیر پیاده‌روی، در روستای همت‌آباد گرد هم آمده و با انواع غذاهای محلی پذیرایی شدند.
هم‌چنین در پایان این مراسم به ‌وسیله یکی از کارشناسان نکاتی درباره نحوه تغذیه صحیح به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

* برگزاری کارگاه بهبود شیوه زندگی در دوران سالمندی در طبس
کارگاه بهبود شیوه زندگی در دوران سالمندی در مرکز بهداشت شهرستان طبس برگزار شد.
در این کارگاه دو روزه که به‌ وسیله واحد بهداشت خانواده و با شرکت کارکنان واحد بهداشت خانواده مراکز بهداشتی درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس برگزار شد، چهار سخنران درباره بیماری‌های رایج در دوران سالمندی از جمله بیماری‌های استخوانی و مفاصل، دستگاه ادراری، تغذیه، دهان و دندان، و یائسگی مطالبی را بیان کردند که در پایان به سؤالات شرکت‌کنندگان نیز پاسخ داده شد.

* برگزاری دهمین جلسه رابطان سلامت ادارات شهرستان طبس
دهمین جلسه آموزشی رابطان سلامت ادارات شهرستان طبس با حضور ۳۱ نفر از رابطان در محل سالن آموزشی مرکز بهداشت طبس برگزار شد.
در این جلسه طاهره‌سادات خطیبی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت طبس در سخنانی به تشریح راه‌های پیشگیری از چاقی و اضافه وزن و نقش آن در سلامت انسان پرداخت و در پایان به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

* آموزش نرم‌افزار CIS به کارکنان مراکز بهداشتی درمانی طبس
به منظور نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار سیستم اطلاعات درمانگاه‌ها (CIS)، طریقه کار با این نرم‌افزار به کارکنان واحدهای پذیرش، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و درآمد مراکز بهداشتی درمانی شهرستان طبس آموزش داده شد.
در این برنامه دو روزه که با همکاری واحد درآمد مرکز بهداشت طبس برگزار شد، کارکنان واحدهای مختلف با نحوه استفاده و ثبت اطلاعات مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی آشنا شدند.

* بازدید معاون بهداشتی دانشگاه شهید صدوقی یزد از شبکه بهداشت طبس
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و هیئت همراه از مراکز بهداشتی درمانی عشق‌آباد، شماره یک طبس، و پایگاه‌های بهداشتی شماره دو طبس و دیهشک، و آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان طبس بازدید کردند.
در این بازدید که جواد سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس و احمد توکلی سرپرست مرکز بهداشت نیز حضور داشتند، محسن میرزایی ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان این مراکز از نزدیک با فعالیت‌ها و مشکلات آنها آشنا شد و برای پیگیری حل مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 7 =