وجود ذخایر نفت و گاز در طبس

وجود ذخایر نفت و گاز در طبس

جواد اوجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: با اتمام احداث خط انتقال گاز از جنوب استان خراسان‌جنوبی تا شهرستان طبس، گاز به قلب کویر ایران رسید که احداث شبکه گاز داخل شهر طبس نیز رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰۰ مشترک در شهر طبس از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر شرکت گاز آماده پذیرش بالغ بر ۸ هزار مشترک جدید گاز در طبس است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم‌چنین از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس حداکثر طی دو ماه آینده خبر داد و بیان کرد: تمامی روستاهای شهرستان طبس که در مسیر خط انتقال گاز قرار دارند نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا وجود ذخایر نفت و گاز در طبس صحت دارد؟» خاطرنشان کرد: رستم قاسمی وزیر نفت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را مکلف به انجام کارهای تحقیقی و مطالعاتی بیشتر در این زمینه کرده است که هم‌اکنون این موضوع در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد.

اوجی ادامه داد: در حال حاضر کار بررسی عملیات لرزه‌نگاری و ژئوفیزیک در منطقه طبس به صورت جدی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که منابع غنی از هیدروکربن و نفت و گاز در این شهرستان وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره گازرسانی به شهرک مسکن مهر طبس نیز یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران یکی از بهترین شرکت‌ها در خدمت‌رسانی به مسکن مهر است، به طوری که بابت احداث خط انتقال گاز به شهرک‌های مسکن مهر هیچ هزینه‌ای از مردم اخذ نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، هزینه انشعاب گاز متقاضیان مسکن مهر نیز به صورت اقساطی دریافت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت برخورداری استان یزد از نعمت گاز گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۳ درصد از خانوارهای شهری استان یزد از نعمت گاز برخوردار هستند، و با اجرای پروژه‌هایی که در دستور کار قرار دارد ضریب خانوارهای روستایی استان یزد که از گاز بهره‌مندند نیز به ۴۷ درصد خواهد رسید.

اوجی افزود: طی سه سال آینده تمامی شهرهای استان یزد از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =