روشنایی باند فرودگاه طبس تأمین می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: پروژه احداث روشنایی باند فرودگاه طبس به منظور فراهم آوردن امکان نشست و برخاست هواپیما در شب، از سال آینده آغاز می‌شود.

طبس نیوز: مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: پروژه احداث روشنایی باند فرودگاه طبس به منظور فراهم آوردن امکان نشست و برخاست هواپیما در شب، از سال آینده آغاز می‌شود.

سعداله وطن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: استان یزد در مجموع دارای دو فرودگاه در یزد و طبس است که فرودگاه طبس از نظر زیرساخت عملیاتی، طول باند، ترمینال، برج مراقبت و دستگاه‌های کمک ناوبری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا برنامه‌ای برای تأمین روشنایی باند فرودگاه طبس دارید؟» بیان کرد: گرچه فرودگاه طبس دارای تعداد کمی پرواز است، اما ممکن است در مواقع بحرانی استفاده از این فرودگاه در مواقع شب مورد نیاز باشد که به همین دلیل احداث روشنایی باند فرودگاه طبس جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل فرودگاه‌های استان یزد است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد خاطر نشان کرد: پروژه احداث روشنایی باند فرودگاه طبس حداقل ۱۵ میلیارد ریال هزینه دارد که تأمین آن نیازمند کمک‌های استانی است که در این صورت احداث این پروژه از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راه‌اندازی پرواز طبس – یزد و بالعکس گفت: زیرساخت فرودگاهی برای راه‌اندازی پرواز طبس ـ یزد و بالعکس فراهم است و در جلسات متعدد با مدیران شرکت‌های هواپیمایی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما، راه‌اندازی این پرواز بوده است.

وطن‌خواه افزود: در صورت وجود تقاضا از سوی مردم و با پیگیری مسئولان محلی طبس، امکان راه‌اندازی پرواز طبس ـ یزد و بالعکس در آینده نزدیک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =