امیر خلبان عابدی سخنران ویژه روز پنجم اردبیهشت در صحرای طبس

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: مراسم بزرگداشت پنج اردیبهشت ماه با حضور فرماندهان کشوری و لشگری و مسئولان استانی در محل مسجد شکر برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی گفت: مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که به عنوان روز شهرستان طبس نیز ثبت گردیده سه شنبه پنجم اردیبهشت ساعت ۹:۳۰ صبح در محل یادمان واقعه مذکور برگزار می گردد.

وی خاطرنشان کرد: امیر خلبان عابدی سخنران ویژه مراسم خواهد بود.

فرمانده سپاه طبس افزود: از دیگر برنامه های اجرایی به مناسبت این رویداد بزرگ می توان، به برگزاری همایش ها، برگزاری آئین شکر گزاری، برگزاری دعای ندبه همراه با پخش مستقیم از شبکه یک سیما، یادواره های شهدا و کویر نوردی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در این حمله نظامی، شیطان بزرگ با مفتضحانه ترین وضع شکست خورد و حمله فیلداران ابرهه به خانه کعبه را در ذهن ها زنده می کند.

سرهنگ فرحبخش ثانی ادامه داد: لشگریان ابرهه، همچون نیروهای آمریکایی از فراوانی قدرت و شوکت تصور نمی کردند کسی بتواند مانع حمله آنها به خانه کعبه شود.

وی خاطرنشان کرد: ولی آن هنگام که به سوی کعبه هجوم آغاز کردند، به فرمان خداوند متعال پرندگانی در آسمان ظاهر شدند و سنگ هایی که در منقار داشتند برسر فیل سواران فرود آوردند و بدینوسیله کافران یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند.

وی یادآور شد: در پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ نیز دانه های ریز شن دسیسه های بزرگ آمریکا را فرو شکست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =