قراردادهای کوتاه امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد/ ذوب آهن اصفهان حق و حقوق شهرستان را پرداخت کند

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه و سه ماهه در بعضی موارد سبب ازبین رفتن امنیت شغلی کارگران می شود و همین مسئله سبب پایین آمدن راندمان کاری آنان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، فرماندار طبس روز چهارشنبه در جلسه ای با حضور کارگران و کارفرمایان طبس گفت: ذوب آهن اصفهان نیاز است توجه ویژه ای به شهرستان طبس داشته باشد و همانطور که از منابع این شهرستان منتفع می شود در بخش های مختلف اقتصادی نیز به همان نسبت به پرداخت بدهی هایش نیز توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما خارج از مطالباتمان چیزی از ذوب آهن اصفهان نمی‌خواهیم گفت: درخواست ما تنها پرداخت حق و حقوق شهرستان است.

وی افزود : در صورت پرداخت به موقع این مطالبات مانیز مشکلات کارگری و معوقات حقوق کارگران مربوطه را به این شدت نخواهیم داشت.

طلایی مقدم گفت: ما به مشکلات ذوب آهن نیز واقفیم اما این مشکلات باید به نحوی حل شود که کارگران متضرر نشوند.

وی در ادامه افزود: به مسائل و مشکلات کارگری اشراف دارم و اگر تعامل و ارتباط متقابل بین کارگران و کارفرمایان وجود داشته باشد و مشکلات یکدیگر را درک کنند مسائل به شکلی آسانتر حل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کارگری گفت: قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه و سه ماهه در بعضی موارد سبب ازبین رفتن امنیت شغلی کارگران می شود و همین مسئله سبب پایین آمدن راندمان کاری آنان است.

وی از دستگاههای متولی کار و کارگری در شهرستان خواست در این امر ورود کرده و این مسائل را حل کنند تا ان شالله در سال ۹۶ مشکلات کمتر شود.

قاسم زاده رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی طبس نیز در این جلسه از سعه صدر کارگران تشکر کرد و گفت: این قشر زحمت کش با وجود مشکلات عدیده در حوزه کاری و حقوقی خود، صبر بسیاری دارند و با آرامش مسائل را پیش می برند.

معمارزاده رئیس شورای اسلامی کار شهرداری طبس نیز به نمایندگی از کارگران این نهاد درخواست کارگران را مطرح کرد. این درخواست ها شامل تبدیل وضعیت از پیمانی به قراردادی برای تامین امنیت شغلی ، معوقات حقوق و عیدی کارگران بود.

شهردار طبس نیز با طرح مسائل و نیازهای جامعه کارگری و در جهت رفع مشکلات معیشتی کارگران تقاضا کرد برای ایجاد تعاونی مسکن کارگران و یک صندوق قرض الحسنه داخلی اقدام شود.

فرماندار طبس در پایان جلسه با مواقت در خصوص این درخواست ها قول داد این مسائل پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =