سایه جنگ به خاطر حضور و ایستادگی مردم از سر کشور برداشته شد

امام جمعه طبس گفت: برخی می‌گویند برداشته شدن سایه جنگ به دلیل مذاکرات برجام است، خیر این به دلیل حضور و ایستادگی مردم بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: مدیر اسلامی باید مردمی باشد و از نزدیک درد دل آنها را بشنود و مشکلات مردم را حس کند همانطور که مقام معظم رهبری با همه دغدغه ای که دارند میان مردم حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: گاهی اوقات برخی مسئولین رده پایین در همین شهر مردم نمی‌توانند آنها را ببینند، یکی از درد دل های روستاییان این است که میگویند ما مسئولین را نمیبینیم و دسترسی به آنها نداریم و از روستای ما بازدید ندارند.

امام جمعه طبس به مناسبت های ۱۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ صدوق، روز جهانی ماما، سالروز تشکیل بسیج سازندگی، سالروز ولادت حضرت علی اکبر، سالروز آزادسازی هویزه در سال ۱۳۶۱، سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، سالروز بزرگداشت شیخ کلینی اشاره کرد.

وی با اشاره به زمان برداشت محصول جو و گندم بیان کرد: کسانی که این محصول را دارند نسبت به پرداخت زکات توجه کنند، دادن زکات باعث نزول رحمت های الهی و دفع آفات می‌شود و به مال برکت بیشتری می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیمه شعبان و ماه برات گفت: ایام برات از ده شعبان به بعد مردم مراسمی برای امواتشان خیرات می‌دهند به ویژه در شب نیمه شعبان که مردم ما در این شهر حضور خیلی گسترده در سر مزار شهدا، مومنین و رفتگانشان دارند.

امام جمعه طبس گفت: امامزاده در آن شب خیلی شلوغ است که دختران و خواهران توجه داشنه باشند حجاب خود را حفظ کنند، انواع و اقسام شیرینی و میوه اسراف است و بجای آن، به نیازمندان، فقرا، کمیته امداد و موسسات خیریه کمک کنید.

وی به حادثه تلخ معدن زغالسنگ اشاره کرد و گفت: هنوز تعدادی در معدن گرفتار هستند و نتوانستند راه را باز کنند و به آنها برسند و خانواده های آنها تسلیت عرض میکنیم و آنانی که مجروح شدند برای آنها آرزوی صحت و سلامت داریم و همه همکاری کردند و از شهر ما نیز تعدادی از همکاران و متخصصین این زمینه بلافاصله به آنجا رفتند که از این اقدام انسان دوستانه این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم.

وی تاکید کرد: مسائل امنیتی را به خصوص در معادن باید بیشتر رعایت کنند با امکانات بیشتر تا این حوادث پیش نیاید و علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: متاسفانه مسئله مانکن های زن و دختر با وضعیت خیلی بد روز به روز در شهر ما بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: من از عزیزان صنف لباس فروش از روی دوستی و برادری عرض میکنم این مانکن هایی که با زینت قرار می‌دهید از مصادیق فحشا و منکرات است و میخواهند زیاد شود، خدا به اینها وعده عذاب داده است، کسبه عزیز شما مومن و شیعه هستید کمی دقت کنید نانی که از اینها بدست بیاید آن زندگی برکت نخواهد داشت و حداقل آن خرج دوا و درمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع انتخابات بسیار مهم است افزود: در چند روز آینده به روش و منش و سابقه کاری و مدیریت کاندیداها را بررسی کنیم و با مشورت تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره انتخابات گفت: نامزدی که حریم اسلام را در تبلیغات رعایت نکند چطور میتواند حافظ اسلام باشند، کسی که رعایت اخلاق نمی‌کند وقتی مسئولیتی به او داده شود مسائل اسلام را رعایت نمی‌کند و می‌بینیم در کشور ما مشکلات اقتصادی و فرهنگی و غیره وجود دارد چون برخی مدیران پایبندی که باید داشته باشند را ندارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باب گفت: نامزدها قول دهند که برای باز کردن گره ها نگاهشان به ملت است نه بیرون مرزها، این خیلی مهم است خیلی از تبلیغات مشخص است که از خط قرمزها عبور میکنند و نگاهشان به داخل نیست.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایران پرچم دار نوین اسلامی باید جوانان انقلابی را تربیت کرد، هر کدام مدیریت کشور را بر عهده بگیرند باید به جوانان توجه بیشتری برای تمدن نوین اسلامی داشته باشند.

امام جمعه طبس با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اینکه سایه جنگ را مردم برداشتند نه مذاکرات گفت: برخی می‌گویند برداشته شدن سایه جنگ به دلیل مذاکرات برجام است، خیر این به دلیل حضور و ایستادگی مردم بود.

وی همچنین به سخن مقام عظمای ولایت در خصوص اینکه مدام نگویید تحریم ها برداشته شده است بیان کرد: کدام تحریم ها برداشته شد؟ روز به روز آمریکایی ها تحریم ها را بیشتر می‌کنند و نظر مقام رهبری این است مشارکت حداکثری، انتخابات همراه با امنیت، همراه با سلامت، رقابت سالم و انتخاب اصلح و وظیفه ما و شماست که باید انتخاب کنیم.

3 دیدگاه دربارهٔ «سایه جنگ به خاطر حضور و ایستادگی مردم از سر کشور برداشته شد;

  1. سلام
    بله حاج آقا مردم در ۲۴خرداد ۹۲ با رای خود و انتخاب ریس جمهور محبوب نشان دادن که دوره کاسبی آقایان از تحریم ها تموم شده و دور سازندگی بعد از ۸ سال تخریب ایران آغاز شد.همان ریس جمهور قبلی که بعضی از امامان جمعه او را هاله نور می دیدند و گرانی وتحریم را لطف خداوند می شمردند.ما جوانان یک بار دیگر در۲۹ اردیبهشت نشان خواهیم داد که دیگر به دوران قبل از تحریم بر نمی گردیم و اقتتدار کشور و نظام را حفظ خواهیم کرد

  2. سلام
    بله حاج آقا مردم در۲۴خرداد ۹۲ با انتخاب ریس جمهور منتخب ایستادگی کردند وبا نشان دادن رای خود به بعضی از آقایان نشان دادن دیگر دوره کاسبی آن ها از تحریم وانزوای ایران تمام شده و دوره دوستی با ایران وآزادی فرا رسیده

  3. حاج آقا این صحبتهای شما باز مردم رو یاد سال ۸۸ میندازه، اینقدر آخرتتون رو فدای تبلیغ یک کاندیدا نکنید هرچند مردم طبس به کاندیدایی که شما بگین رای نمیدن.
    کجا رهبر انقلاب گفتند سایه جنگ را مردم برداشتند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =