سال ۹۱ سال تحقق فرمان مقام معظم رهبری/ ۶۰ درصد افزایش تولید زغال خام

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شرکت زغال سنگ طبس توانست ۶۰ درصد محصول خام خود را افزایش دهد.

طبس نیوز: مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شرکت زغال سنگ طبس توانست ۶۰ درصد محصول خام خود را افزایش دهد.

رمضان کریتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه زغال دار طبس بزرگترین منطقه زغال دار کشور است  که ذخیره ای حدود ۱.۱ میلیارد تن در این منطقه شناسایی شده و برنامه ریزی برای ۴۰۰ میلیون تن آن انجام شده است که در دو معدن به روش لانگوال و جبهه کار طولانی و سیستم رومان پیلار در حال فعالیت است.

وی افزود: این محصول ۲۰۰ میلیون سال قبل در دوران تریاس ژوراسیک بر جای گذاشته شده و حاصل آن، منبع خدادادی عظیمی است که در حال استحراج است.

کریتی عنوان کرد: زغال سنگ محصولی است که در کک  سازی استفاده می شود و مصرف  بعدی آن در صنعت فولاد است که در تولید آن دو پارامتر کک (زغال سنگ استهسال شده) و سنگ آهن نقش دارند.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس ادامه داد: شرکت زغال سنگ طبس در این محدوده معادن فعالی هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی دارد که در بخش دولتی بالغ بر ۲۰۰هزار تن محصول خام تولید شده است که در اوایل سال آینده مورد استفاده ذوب آهن اصفهان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با  کک سازی زرند کرمان، حدود ۱۳۵هزار تن محصول به مقصد زرند بارگیری شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس عنوان کرد: در سال جاری و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب، توانستیه ایم  ۶۰ درصد محصول خام خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین در بخشهای پیشروی حدود سه برابر ظرفیت پیشروی افزایش یافته است و دلیل آن، تولید بخشی از قطعات مورد نیاز در داخل کشور به خصوص در بخش پیشروی با استفاده از مهندسی معکوس و کپی سازی بوده که بالطبع از خروج ارز جلوگیری شده است.

کریتی تاکید کرد: در زمینه اشتغال جوانان بومی؛ در بخش نیروی انسانی با آزمون برگزار شده، ۳۲۸ نفر جذب کار شده اند.

کریتی افزود: با توجه به اضافه تولید سال جاری‌‌، نزدیک به ۵۰ هزار تن محصول به  کشور چین صادر شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس از برنامه ریزی روی بخش توسعه در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: زغال سنگ در سال ۹۲ باید پاسخگوی نیاز داخل باشد به همین دلیل تلاش شده در بخشهای توسعه ای، سرمایه گذاری شود که بخشی با امکانات و تجهیزات داخل انجام خواهد شد و بخش دیگر، قرارادادهایی است که کنسرسیوم ایرانی خارجی هستند.

وی گفت: در سال ۹۲ شاهد استارت کار در پروده چهار خواهیم بود که دارای ۷۵۰ هزار تن ظرفیت خام و ۴۵۰ هزار تن کنسانتره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =