استمهال تسهیلات به شرط پرداخت اصل وام

وام های بهره برداران بخش کشاورزی در صورتی که خود وام گیرندگان اصل تسهیلات را بپردازند بخشیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی طبس به «خراسان جنوبی» گفت: باتوجه به بخشنامه بانک مرکزی در زمینه استمهال وام های زیر۱۰۰میلیون ریال، کشاورزانی که اصل وام خود راپرداخت کردند سود ودیرکرد آن بخشیده شده است.

«مسعود بندگی» با اشاره به این که استمرار خشکسالی ها سبب شده تا در سال زراعی جاری نیز طبس جزو کم باران ترین شهرستان های استان با حدود ۳۵ میلی متر بارندگی باشد افزود: این مسئله نشان از این دارد که همچنان کشاورزان و دامداران این شهرستان با خشکسالی و قهر طبیعت دست و پنجه نرم می کنند که با این مشکلات به هیچ وجه تولیدات مناسبی ندارند تا بتوانند از پس تامین بازپرداخت وام هایی که برای گذاشتن مرهمی بر دردهای خشکسالی گرفته اند برآیند.

وی ازمتولیان امر خواست در سال جاری برای استمهال بدون سود و جریمه چند ساله بهره داران بخش کشاورزی و دامی اقدامی انجام دهند زیرا در شرایط فعلی هیچ یک از کشاورزان و بهره برداران توان بازپرداخت وام و تسهیلاتی را که سال های قبل گرفته اند ندارند.

وی این موضوع را هم یادآور شد که درادامه حمایت های دولت درسال جاری هم سود و دیرکرد وام های بهره برداران بخش کشاورزی تاسقف ۲۵۰ میلیون ریال به شرط پرداخت اصل تسهیلات بخشیده می شود.

نماینده کشاورزان و دامداران طبس از متولیان امر بابت پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان قدردانی کرد. «بندگی» همچنین به جلسه‌ای که با دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در طبس داشت هم اشاره کرد و ادامه داد: دراین جلسه از برخوردار نبودن کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت های بیمه ای انتقاد شد که «محجوب» هم قول داد از طریق کمیسیون اجتماعی این مسئله را پی گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =