نامزدهای شورا در طبس چه قولی به مردم داده اند؟!

در میان شور و شوق انتخاباتی حاکم بر شهر ، خبرنگاران طبس هم به میان مردم رفتند تا طی بازدیدی از ستاد های انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر، از مهمترین اهداف نامزدهای پنجمین دوره شوراها باخبر شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، در میان شور و شوق انتخاباتی حاکم بر شهر ، خبرنگاران طبس هم به میان مردم رفتند تا طی بازدیدی از ستاد های انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر، از مهمترین اهداف نامزدهای پنجمین دوره شوراها باخبر شوند و البته بااین کار خود را به عنوان چشم و گوش بینا و شنوای مردم، به شورای انتخابی از میان همین نامزدها معرفی کردند

در سال ۱۳۷۷، بند صد قانون اساسی، محقق شد و جمهوری اسلامی در زنجیره تکمیل دولت‌سازی‌اش، شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نهادی نوپا در اوایل دهه‌‌ی سوم انقلاب در جهت ارتقای سطح کارآمدی نظام تاسیس کرد.

در طبس نیز مثل دیگر شهرهای ایران شوراها تشکیل شد تا در سطح توان و اختیارات خود باری از دوش مردم بردارد و حالا قرار است ۵ نفر از میان بیش از ۹۰ نامزد برای کرسی های شورا انتخاب شوند و به عنوان نمایندگان مردم خواسته های آنان را پیگیری کنند.

خبرنگاران طبس طی بازدید خود، از کاندیداهایی که در ستادهای تبلیغاتی شان حضور داشتند یک سوال مشترک پرسیدند تا به واسطه آن مردم بیشتر با این نامزد ها آشنا شوند و اهداف آنها را از این حضور بشناسند.

رسول عراقی عضو شورای فعلی که هم اکنون نیز نامزد پنجمین دوره انتخابات شورا هاست در یک جمله گفت: راهم را همانگونه که در این شورا آغاز کردم ادامه می دهم.

طبسی زاده دیگر کاندیدای شورای شهر در یک جمله خود گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری تلاش میکنیم و خدمت به طبقه محروم جامعه که رسالتی است مهم و انجام نشده را انجام می دهم.

مرجان سادات متولی حقی یکی از ۲۲ بانوی طبسی که در پی احساس وظیفه پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته گفت: برای برداشتن مشکلات مردم آمده ام و عاشق طبس هستم

هاشم مریدا نیز مهمترین برنامه و هدف خود را اول اعتلای شهر از همه جهات اجتماعی-اقتصادی عنوان کرد و گفت: آنچه در محدوده اختیارات شورا بتوانم در زمینه گردشگری انجام می دهم.

وی در ادامه از اهمیت گردشگری گفت و افزود:سرمایه گردشگری طبس را میشناسم و آن را از معادن شهر کمتر نمیدانم. با شناساندن گردشگری طبس به همه ایران برای اقتصاد و فرهنگ شهرم کار میکنم.

عفت سادات حسین زاده دیگر بانوی نامزد انتخابات پنجمین دوره شوراها نیز به خبرنگاران گفت: به گفته رهبرم خدمت به مردم هدف من است و خدمت را در پای درد دل مردم نشستن میدانم.

خانم تکتم فتحی نیز به میدان انتخابات آمده و می گوید: برای آبادانی آمده ام، شورا را سیاسی نمیدانم.

وی قول می دهد هرماه یک تریبون آزاد در شهر برگزار کند تا به این وسیله از مشکلات شهر و مردم باخبر شود.

خانم دانشی نیز کاندیدای دیگری از بانوان طبسی است که با احساس مسئولیت نسبت به بانوان طبس پای به زمین سخت رقابت انتخاباتی گذاشته است و می گوید: هدفش بانوان و جوانان شهرش هستند.و با قدرت می گوید:برای دفاع از بانوان شهرم آمده ام.

در میان ستادهای تبلیغاتی به ستاد عضوی دیگر از شورا رسیدیم؛ محمد محمدیان رئیس شورای فعلی شهر طبس، او که تجربه ای چهارساله دارد هدفش توسعه شهرستان به واسطه همدلی مسئولان است.

محمدیان که با سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی صحیح به مردم و اصحاب رسانه در خصوص عملکرد و اقدامات شورای فعلی مواجه شده است از حضور کمرنگ خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: حضور خبرنگاران کمرنگ بود، جلسات علنی بود اما خبرنگاران نیامدند و در نهایت گفت: در صورت انتخاب دوباره، بیشتر به چشم و گوش مردم که همین خبرنگاران هستند اعتماد خواهند کرد.

راستینه، کاندیدای جوان دیگری است که ایجاد اشتغال و از بن بست درآوردن طبس، هدف و رویه ای است که برای خود انتخاب کرده است.

وی معتقد است در صورت ایجاد شرایط ازدواج جوانان، کمتر شاهد فساد اخلاقی خواهیم بود.

برکاتی عضو شورای سوم طبس نیز بار دیگر می خواهد بخت خود را بیازماید و با تجربه سالهای گذشته وارد میدان انتخابات شده است و هدفش تلاش در راستای عمران و آبادانی و ایجاد شهری بانشاط است.

حکیمیان از اصناف قدیمی طبس، سلامت شهرستان را هدف خود قرار داده و می خواهد در زمینه پیش گیری و درمان موثر باشد.

محمود فخاری، عضو شورای فعلی نیز خدمت رسانی به کل سطح شهرستان و ایجاد عدالت اجتماعی برای همه محلات را از اهداف خود عنوان کرد و گفت: کم کردن هزینه های مردم برای پروانه های ساختمانی و جذب اعتبارات را در دستور کار قرار میدهم.

عباس سنگچولی، جوان دیگری از جوانان عرصه رقابت انتخاباتی نیز در حوزه شفاف سازی سخن گفت و قول داد در صورت انتخاب از سوی مردم بیشتر جلسات با را حضور خبرنگاران برگزار کند.

موسی عبداللهی و رمضانعلی عبداللهی هم دوتن از کاندیداهای این دوره که قصد دارند با کمک هم طبس را بسازند از ایجاد اشتغال غیر مستقیم گفتند و تکیه بر نیروی جوانی،کار پژوهشی و توسعه مبتنی بر تفکر را راز موفقیت دانستند.

غلامحسین طاهری هم با تاکید بر استفاده از توان خبرنگاران گفت: اگر کار باشد و هنر انعکاس نباشد کاری انجام نشده است.

وی همچنین پیشرفت شهر را در جذب سرمایه گذار دانست.

قربانی دیگر کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شوراهای طبس نیز هدف خود را بهبود وضع شهر و زیبا سازی آن اعلام کرد.

ایرج امینی نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: اولین هدفم حمایت از مردم و شنیدن صدای مردم است و در صورت انتخاب از سوی آنان تراز مالی شهرداری را هر سه ماه یکبار به مردم ارائه میکنم.

سعید فاطمی هم که از بیکاری جوانان مخصوصا دهه شصتی ها دل آزرده است میخواهد با تکیه بر تخصص خود
از جوانان در زمینه های مختلف استفاده کند.

محمود امینی هم در اظهاراتش گفت: به نمایندگی مردم پیگیر مطالبات آنها در شورا خواهد بود و صیانت از شان مردم طبس را مهمترین هدف خود معرفی کرد.

ستاد ناصر شریفی آخرین ستاد مورد بازدید خبرنگاران بود و این کاندیدا هم دغدغه اشتغال داشت.

وی اشتغال در سایه مدیریت کردن پروژه های شهرداری طبس را از برنامه های خود عنوان کرد.

به گزارش طبس نیوز، رهبر انقلاب بارها اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را تبیین کرده‌اند و حل مسائل جاری و روزمره مردم به دست خود مردم را از اثرات تشکیل شوراها دانسته‌اند؛ امری که اگر رخ دهد سبب افزایش «اعتماد عمومی» خواهد شد.

تمامی کاندیداهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر طبس نیز با دغدغه های همنوع دوستانه و با امید به حل مشکلات همشهریانشان پای به میدان رقابت گذاشته و با دوستی و مودت در کنار هم بازار انتخابات را گرم و به ندای رهبر لبیک گفتند.

هر چند شاید برخی از آنان با شرایط و اختیارات شوراها آشنا نبوده و یا کاملا مسلط نباشند اما این میزان، امید و انگیزه قابل ستایش و تقدیر است.

اصحاب رسانه شهرستان طبس به تمامی کاندیداها خسته نباشید و خدا قوت می گویند و برای آنان آرزوی موفقیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفت =