نمایشگاه‌های عکسی که این هفته در پایتخت برپاست

نمایشگاه‌های عکسی که این هفته در پایتخت برپاست

نمایشگاه همیلا وکیلی در گالری «راه ابریشم» ، نمایشگاه عکس فرشاد فداییان در گالری «افرند»، نمایشگاه عکس‌های مسابقه تهران ۹۰ در عکاسخانه شهر برپاست.

“فداییان در این مجموعه با نگاهی شاعرانه و تجریدی، تلماسه‌های کویری از سه منطقه کویری ایران (کاشان، اصفهان و طبس) را موضوع عکس‌های خود قرار داده است.”

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، نمایشگاه عکس‌های «همیلا وکیلی»این روزها در گالری «راه ابریشم» به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه ۱۲ عکس رنگی در اندازه‌های ۱۰۰×۷۰ و ۵۰×۷۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته شده است.

همیلا وکیلی متولد ۱۳۵۷ تهران و فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران است؛ او پیش از این دو نمایشگاه انفرادی در سال‌های ۸۷ و ۸۸ در گالری «راه ابریشم» برگزار کرده است.

همچنین وکیلی در دو سال گذشته در دو نمایشگاه گروهی در گالری «راه ابریشم» و «آران» شرکت کرده است. شرکت در نمایشگاه‌های گروهی خارج کشور «تهران – نیو یورک» ۲۰۱۰ در نیویورک، «ساخت ایران» ۲۰۰۷ در برلین و «ای ایران، عکاسی ایرانی معاصر» ۲۰۰۶ در استرالیا از دیگر فعالیت‌های اوست.

این نمایشگاه تا ۲۲ اسفند در گالری «راه ابریشم» ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. گالری راه ابریشم جمعه‌ها تعطیل است.

****

نمایشگاه عکس‌های فرشاد فداییان با موضوع «تلماسه‌ها» نیز این روزها در گالری «افرند» برپاست.

فداییان در این مجموعه با نگاهی شاعرانه و تجریدی، تلماسه‌های کویری از سه منطقه کویری ایران (کاشان، اصفهان و طبس) را موضوع عکس‌های خود قرار داده است.

در این نمایشگاه ۱۶عکس رنگی و سیاه و سفید در اندازه ۶۰×۹۰ سانتی‌متر به نمایش در می‌آید.

فرشاد فداییان ـ مستندساز ـ بیش از ۴۰ فیلم مستند در کارنامه خود دارد و آثار مستند و عکس‌های او در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بار‌ها عرضه شده است.

علاقمندان می‌توانند تا ۱۲ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰(جز سه‌شنبه‌ها) از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری «افرند» در خیابان یوسف‌آباد، خیابان جهان آرا، خیابان ۱۹،بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک ۴۸ واقع شده است.

****

یکصد و شصت و ششمین نمایشگاه موزه عکسخانه شهر با نمایش عکس‌های برگزیده مسابقه تهران ۹۰ افتتاح شد.

«تهران ۹۰» اولین مسابقه مجازی عکاسی است که توسط موزه عکسخانه شهر برگزار شده است. در این نمایشگاه ۴۴ عکس راه یافته به مسابقه «تهران ۹۰» در اندازه ۶۰×۴۰ ارایه شده است.

در بخش جنبی نیز عکس‌هایی از داوران مسابقه همچون همایون امیر یگانه، ابراهیم سیسان، منصوره معتمدی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۷ اسفندماه در روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ (بجز جمعه‌ها و ایام تعطیل) ادامه دارد.

موزه عکسخانه شهر در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده است.

****

همچنین جمعه گذشته ـ پنجم اسفندماه ـ نمایشگاه عکس «دوتک گویی» به مدت ۴ ساعت در گالری شیث تهران برپا شد.

در این نمایشگاه ۱۴ عکس از گلناز نادری و امید عظیمی با موضوع یافتن فصل مشترکی در زن یا مرد بودن به معرض دید درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =