افزایش ۲۶ درصدی مراجعین اهدای خون در طبس

مسئول پایگاه انتقال خون طبس گفت: آمار مراجعین اهداکننده خون در سال گذشته تعداد ۶۲۲ نفر و امسال به۷۸۱ نفر رسیده و این میزان افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، آسیه حمزوی افزود: از این بین ۵۲۲ نفر سال گذشته و تعداد ۶۵۰ نفر امسال موفق به اهدا خون شدند که این میزان رشد ۲۵ درصدی داشت.

مسئول پایگاه انتقال خون طبس تصریح کرد: مسئله ای که خیلی برای ما مهم است اهداکنندگانی هستند که به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند یعنی حداقل در سال دو بار موفق شوند خون اهدا کنند و این تعداد امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: خونی که مردم اهدا می‌کنند برای کسانی که تصادف می‌کنند و خونریزی دارند، برخی بیماری های سرطانی، سوختگی های خیلی شدید، برای مبتلایان به تالاسیمی، بیماران هموفیلی و برای برخی به صورت دارو از فراورده های خون استفاده می‌شود.

حمزوی با بیان اینکه بیشترین استفاده کنندگان به خون در طبس مربوط به تصادفی هاست گفت: ما به همه گروه های خونی نیاز داریم، گروه خونی O+ بیشترین فراوانی را دارد و به همان نسبت مصرف آن نیز بیشتر است.

وی اظهار کرد: برخی مواقع گروه های خون منفی نادر هستند که پایگاه انتقال خون طوری برنامه ریزی می‌کند که مشکلی پیش نیاید اما باید این افراد مرتب فراخوان شوند و تشویق شوند که مراجعه کنند.

مسئول پایگاه انتقال خون طبس یادآور شد: پایگاه انتقال خون طبس در ماه رمضان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ هر شب آماده خونگیری از اهداکنندگان خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =