نگاهی به فعالیت دو موسسه قرآنی شهرستان طبس در ماه مبارک رمضان

دو موسسه قرآن و عترت منهاج عشق آباد و شمیم معرفت گلشن طبس از فعالیت خود در ماه پر برکت رمضان خود خبر دادند که عمده فعالیت آنان کلاس های آموزش، حفظ، تفسیر و جمع خوانی قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، موسسه قرآن و عترت منهاج که در شهر عشق آباد طبس واقع است نقش مهمی در رواج فرهنگ قرآنی این بخش داشته و دارد به طوری که تاکنون بیش از صدها جلسات قرآنی در رشته های مختلف در روستاهایی که از شهر دور هستند برگزار کرده است.

این موسسه چندین بار از طرف بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره موسسه قرآن و عترت منهاج بخش دستگردان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز درباره فعالیت های این موسسه در ماه مبارک رمضان گفت: مهمترین فعالیت این موسسه در این ماه برگزاری جلسات جزء خوانی است.

محمد رجب زاده افزود: این جلسات در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور بزرگسالان و در مهدیه شهر عشق آباد که بیشتر نوجوانان هستند برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر فعالیت های این موسسه در ماه رمضان برگزاری مسابقات «سی سوال، سی شب، سی جایزه» است که هر شب در مورد جزء خوانده شده سوال طرح می‌شود و همچنین مسابقه «بهار قرآن» که با مشارکت ستاد نماز جمعه، مهدیه عشق آباد و بسیج برگزار می شود و سوالات کتبی در مورد قرآن، احکام روزه و سخنان رهبری است و در عید سعید فطر برگزیدگان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.

رییس هیات مدیره موسسه منهاج بخش دستگردان تصریح کرد: برنامه دادن افطاری نیز از جمله فعالیت های دیگر ما در این ماه است.

وی بیان کرد: کلاس های قرآنی در رده های سنی مختلف و از ۴ سال به بالا در رشته های مختلف روخوانی، روان خوانی، حفظ قرآن، تفسیر، آموزش قرآن ویژه کودکان نیز دایر است که البته در طول سال نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون های سراسری قرآن سه حافظ کل داشتیم که آزمون دادند و مدرک گرفتند و ۱۳۵ نفر حافظ یک جزء و ۵۰۰ نفر در رشته های ترجمه مفاهیم قرآن مدرک قبولی از آزمون های سراسری قرآن گرفتند.

وی به انجمن «قرآنیان» بخش دستگردان اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ جلسه قرآنی در این شهر را به یک شکل انجمن قرآنی درآوردیم که هر سه ماه یکبار محافل قرآنی بزرگی برگزار می شود.

موسسه شمیم معرفت گلشن طبس نیز از موسسات قرآن و عترت در شهر طبس است که دارای مجوز از دفتر توسعه وترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.

برپایی کلاس های آموزش دوره تربیت مربی تخصصی قرآنی کودک از مهترین فعالیت های این موسسه است که با استقبال خوبی همراه شده است.

مدیرعامل موسسه شمیم معرفت گلشن در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز در خصوص فعالیت این موسسه در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسال و جزء خوانی بانوان از عمده ویژه برنامه های ماه رمضان این موسسه است.

فرشته نوری زاده افزود: در سومین نمایشگاه قرآن و عترت که در سر درب باغ گلشن در حال برگزاری است غرفه های موسسه شمیم معرفت شامل غرفه کودک و‌ نوجوان، کارگاه خلاق، نقاشی و غیره است.

وی اظهار کرد: محفل شمیم وحی(ختم قرآن) همراه با اهدای جوایز، برگزاری مسابقه ویژه کودک، نوجوان و بزرگسال و مسابقه «قرآن بخون جایزه ببر» ویژه کودکان و جلسات تفسیر قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های این موسسه در ماه رمضان است.

مدیرعامل موسسه شمیم معرفت گلشن گفت: برپایی کارگاه قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان با اهدای جوایز با اجرای خاله پریا و ختم دسته جمعی قرآن کریم با حضور قاریان، حافظین و مشتاقان کلام وحی نیز برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =