روز قدس فرصتی برای دشمن شناسی جهانیان است

امام جمعه طبس گفت: امام راحل روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند و از کارهای مهم ایشان است که دنیا دشمن را بشناسد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم با قدردانی از حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی است و از موضوعاتی که باید به آن توجه شود دشمن شناسی است.

امام جمعه طبس افزود: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی سهل انگاری کند و دشمن را نشناسد دچار مشکلات متعدد در دنیا و آخرت می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دشمنان یکی و دو تا نیستند و معمولا با چهره دشمن و شعار دشمنی به صحنه نمیاید بلکه با لباس دوستی و با شعار خیرخواهی و اصلاح طلبی به میدان می آید لذا دشمن شناسی بسیار اهمیت دارد.

خطیب نماز جمعه طبس یادآور شد: خدای منان در قرآن در این رابطه آیات فراوانی نازل کرده است و واژه عدو و مشتقات آن ۶۵ بار در قرآن تکرار شده است و این تکرار به لحاظ اهمیت موضوع دشمن شناسی است.

وی با بیان اینکه در میان شیاطین بدترین دشمن برای مومنین و مسلمانان و اسلام و انبیا، صهیونیست ها بودند و هستند گفت: در طول تاریخ بنی اسرائیل با پیامبر خودشان حضرت موسی چقدر بهانه جویی کردند و حضرت عیسی را همین ها خواستند به دار بیاویزند که موفق نشدند و این علامت صلیب که متاسفانه برخی جوانان ما استفاده میکنند درست نیست بلکه ایشان در آسمان چهارم زنده و منتظر ظهور امام زمان هستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: صهیونیست ها امروز که نزدیک به ۷۰ است مردم فلسطین را آواره کردند، گروه های طالبان، داعش و انواع مختلف تروریست ها را تربیت و پشتیبانی میکنند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند و از کارهای مهم ایشان است که دنیا دشمن را بشناسد.

وی افزود: امروز صهیونیست ها در کمال ضعف و ناتوانی به سر میبرند و به خود میلرزند، موشکی که عزیزان سپاه پرتاپ کردند اول کسی که به خود لرزید ترامپ و پس از آن رژیم صهیونیستی بود، آنها میدانند اگر ایران بخواهد تل آویو را در یک لحظه با خاک یکسان میکند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی ها و حضور مردم در جهت نابودی اسرائیل بسیار اثر و اهمیت دارد، گفت: از زمانی که امام راحل این روز را روز قدس اعلام کردند شاهدیم که در همه ملت ها حتی ملت های غیر اسلامی راهپیمایی برگزار میشود که این در شناخت و آگاهی از دشمن بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل خیلی تلاش کردند که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود و چهره خود را پاک کنند اما همین راهپیمایی ها تلاش های آنان را بی اثر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به پرداخت زکات فطره گفت: پرداخت زکات فطره از واجبات است و وقتی ماه رویت شد و روز بعد بخواهد عید باشد باید انسان شب آنچه میخواهد بدهد از مالش جدا کند و به مستحقش برساند.

وی در بخش دیگری به پرتاب موشک های سپاه اشاره کرد و گفت: این موشک ها به محل استقرار و تجهیزات گروه تکفیری داعش در دیرالزور سوریه در فاصله ۷۰۰ کیلومتر اصابت کرده است و این پرتاب دقیق و بدون نقص بسیار اهمیت دارد که استکبار جهانی به خود لرزیده و در این چند روز به هم ریخته و گیج شده اند.

وی گفت: برخی مسئولین محترم خواستند بگویند پرتاب موشک از جانب ما بود و از این موضوع سواستفاده کنند اما سپاه بیانیه داد و گفت به فرمان رهبری بود و هر موقع که رهبر اراده کنند نیروهای مسلح آماده فرمانند.

وی ادامه داد: تصمیم پرتاب موشک ها زمانی گرفته شد که تروریست ها آن عملیات کور را در تهران انجام دادند، البته تروریست ها نقشه های زیادی در سر داشتند و اصل نظام را هدف قرار گرفته بودند که هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در همان حرکت اول آنان را به درک واصل کردند که از فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر میکنم.

وی در بخش دیگری به برگزاری با شکوه نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: عید سعید فطر ب

سیار بزرگ و با اهمیت است و ان شاالله که نماز عید هر چه با شکوه تر برگزار شود که این اجتماعات برای سیلی زدن به دشمن است.

خطیب نماز جمعه طبس با انتقاد از سخنان رییس جمهور در خصوص ولایت امام علی(ع) گفت: برخی مسئولان مطالبی گفتند که باید دقت کنند، رئیس جمهور گفتند مسئله رهبری و امامت به انتخاب مردم است که اشتباه بزرگی است این چنین چیزی اصلا در آموزه های دینی وجود ندارد، ۱۲۴ هزار پیامبر را خدا فرستاده که یکی هم با رای مردم نبوده، دوازده امام را خدا فرستاده کدام یک با رای مردم بود؟ امام زمان ان شالله ظهور میکنند آیا با رای مردم می آیند؟

وی افزود: باید در سخنان خود خیلی دقت کنند که شبهه ایجاد نشود در قرآن آیات محکمات و متشابهات داریم و روایات قوی، معتبر و روایت موثق و ضعیف وجود دارد و نمیتوان به روایات ضعیف استناد کرد.

وی ادامه داد: رییس جمهور محترم که ما به ایشان به عنوان رییس جمهور و کسی که لباس مقدس روحانیت را پوشیده است احترام میگذاریم اما از حرف دو پهلو زدن دشمن اظهار خوشحالی میکند، بلافاصله مفتی اعظم وهابیان گفت آقای روحانی حرفی زدند که هزار و ۴۰۰ سال است ما همین حرف را میزنیم یعنی حاکمیت و ولایت به رای مردم است که باید توجه شود عزیزان ما متوجه فرمایشات خود باشند.

وی در بخش دیگری از ایراد خطبه های امروز به اختلاف خانوادگی خاندان آل سعود اشاره نمود و گفت: اینها خودشان به جان هم افتادند و امیدواریم به زودی نابودی آل سعود محقق شود.

وی به مناسبت های روز مبارزه با مواد مخدر، روز قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی و بمباران شیمیایی سردشت اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =