آتش به اختیار در روز راهپیمایی روز قدس در طبس/ استکبارستیزی طبسی‌ها در دمای بیش از ۴۰ درجه

مردم مومن روزه دار طبس آتش به اختیار آمدند تا پرچم ظلم و جنایت را آتش بزنند و مشت محکم بر دهان استکبار بزنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، راهپیمایی روز قدس در شهر طبس برگزار شد شهری که در سه استانی که بوده از لحاظ درجه گرما و حرارت، دمای آن رکورد دار بوده و هست.

و اما این روزها و در طولانی ترین روزهای سال به گرمترین شهر کشور تبدیل شده است اما مردمان این دیار خونگرم و ولایتمدار همچون همیشه در صحنه و پرشکوه حضور داشتند.

وقتی کولرهای آبی خانه هایشان جواب نمیدهد اما شلاق های زوزه کش گرما حریفشان نمی‌شود که دست از آرمان های خود بردارند.

آری آتش به اختیار آمدند تا آتش بزنند پرچم های ظلم و ستم و استکبار جهانی را و فریاد آزادی و عدالت سر دهند.

عده ای سرهای خود را با پارچه و چفیه و کاغذ پوشانده بودند و برای اولین بار یکی چتر به دست آمده بود.

آمدند تا ثابت کنند پای آرمان های بلند امام راحل ایستادند و با ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب تجدید عهدی دیگر کنند.

پدر و مادرانی که کودکان خود را به همراه آورده بودند تا از این سن، چراغ روشنایی در دنیای تاریک امروز را بدستش دهند و بداند قدس باید آزاد شود و بداند همه مسلمین جهان باید متحد شوند و ندای یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو را به جهانیان برسانند.

امروز شهرداری طبس هم به کمک مومنان روزه دار رفت و با پاشیدن آب کمی از عطش آنان را کم کرد و به قول مردی که در آنجا بود خدا خیرشان دهد.

به میان مردم رفتم از شخصی سوال کردم مفهوم آتش به اختیار برای شما چیست و چه کاری به عنوان آتش به اختیار میتوانید انجام دهید؟ مرد جوان گفت: آمدن من به راهپیمایی روز قدس آتش به اختیار بود آتشی که دامان استکبار را میگیرد و من اگر فکر میکردم حالا با خانه ماندن من در این داغی هوا و یک نفر کم بودن چیزی نمیشود کاری بس اشتباه بود گرچه به اختیار بود اما فرمان رهبرم آتش به اختیار بود و ما لبیک گفتیم و آمدیم بگویم رهبر عزیزم ما همه آماده به فرمان شماییم.

به سراغ خانمی رفتم که پلاکاردی در دست داشت که روی آن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حک شده بود از او سوال کردم نظر شما در خصوص رابطه داعش و اسرائیل چیست که در جواب گفت: بسیار واضح است که داعش دست پرورده بر هم ریزندگان این جهان یعنی اسرائیل و آمریکا هستند، داعش از کجا سلاح می آورد اصلا کجا بود و چطور سردرآورد، اینها همه نقشه های این استعمارگران اشغالگر کودک کش است که یکی از اهدافش اسلام هراسی است.

در ادامه از او سوال کردم آتش به اختیار به چه معناست و در اینجا چگونه میتوان آتش به اختیار بود که در پاسخ بیان کرد: روز قدس برای شناساندن همه کثیفی ها و پلیدی ها و ظلم و جنایات است ما آتش به اختیاریم که بیاییم و فریاد بزنیم و به دنیا بگوییم همه اینها یکی هستند و باید ریشه ظلم را بخشکانیم حتی اگر شده با فریادهایمان و با مشت های گره کردیمان که مشتی کوبنده بر دهان بدخواهان است.

فرد دیگری که خود را دانشجو معرفی کرد را فراخواندم و از او سوال کردم در مورد حمله موشکی سپاه به مواضع داعش که گفت: از این خبر بسیار خوشحال شدم که تا چه اندازه ایران عزیزمان قوی و قدرتمند است و پیام ذلیلانه نتانیاهو که گفت اسرائیل را تهدید نکنید و واقعا لذت بردم از این همه صلابت کشورم.
و فهمیدم که چقدر خانه های دشمنانمان عنکبوتی بود و خود آن را بزرگ کرده بودند اما وقتی غرش شیران ایران را دیدند به خود لرزیدند و این اوج اقتدار یک کشور است و امیدوارم ما مردم و مسئولین قدردان باشیم.

پسر بچه ای حدود ۱۳ ساله نظرم را جلب کرد گونه های سرخش نشان از گرمای شدید داشت از او یک جمله پرسیدم چرا شما آمدی و او هم یک جمله پاسخم داد آمدم تا بگویم ای رهبر سرباز کوچک شما آمده تا مشت بر دهان اسراییل و آمریکا بزند.

خانواده ۴ نفره ای بعد از اتمام راهپیمایی دیدم پدر و مادر با فرزندانی نزدیک به ۱۰ ساله از والدین سوال مشترک کردم که چه شد با بچه ها آمدید؟ پدر خانواده گفت ما همیشه با همیم و اکنون هم برای راهپیمایی چند روز است که برنامه ریختیم.

مادر خانواده ادامه داد: ما به همراه فرزندمان دو روز قبل به بازار میرویم و وسایل اولیه برای کاردستی را خرید میکنیم و با هم می نشینیم و شروع به درست کردن میکنیم که با چسب و یک چوب چند کاغذ رنگی پرچمی زیبا درست کردیم و یک پلاکارد درست کردیم و روی آن شعارها را نوشتیم.

واقعا این خانواده چهار نفره برایم جالب بودند و سوال کردم به نظر شما آتش به اختیار در راهپیمایی روز قدس چه معنا دارد؟ پدر خانواده پاسخ داد: همانطور که گفتم ما از قبل برنامه ریزی میکنیم که درست کردن کار دستی یکی از برنامه های ماست، اما آتش به اختیار یک وجه مهم آن جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است خب ما قبل از راهپیمایی برای فرزندانم قضیه فلسطین را داستان وار توضیح میدهیم و هر سال که میگذرد و امکانش برای سن آنها فراهم است ابعاد آن را گسترده تر میکنیم البته میتوان غیر از قصه گفتن از روش نقاشی یا بازی این را به بچه های کوچکتر در سنین کمتر تفهیم کرد و آتش به اختیار را باید مرحله به مرحله از خانه خود آغاز کنیم و اجازه ندهیم بیگانه ها برای تفکر فرزندانمان تصمیم بگیرند و مانند موجی از این طرف به آن طرف بکشانند از الان تا میتوانیم باید پایه های ایمان و شجاعت را دلهایشان مستحکم کنیم.

گزارش: نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =