مسئولین در مورد انتقال آب به طبس پاسخگو باشند

امام جمعه طبس گفت: اخیرا جناب آقای استاندار در شورای اداری در مرکز استان، فرمایشاتی داشتند که من دقیق آن را اطلاع ندارم ولی خواست مردم و خود بنده از جناب آقای مهندس طلائی آن است که در یکی از جمعه ها بیایند و این موضوع را برای مردم تشریح کنند و توضیح دهند که این انتقال آب چگونه است و کی میخواهد این کار اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه طبس گفت: انسان‌های با تقوا از نگاه امیرالمومنین (ع) نشانه‌ها و امتیازاتی دارند که یکی از آن‌ها این است که اگر تبسم و خنده‌ای دارد در دل اما بلند بلند نباید بخندد.

وی افزود: انسان‌های با تقوا خنده با قهقهه و با صدای بلند ندارند روایاتی به این مضمون داریم کسی که بلند می‌خندد عقلش کمی دچار مشکل است.

امام جمعه طبس بیان کرد: متاسفانه بعضی از برنامه‌ها در سیما وجود دارد با خنده‌های خیلی زیاد مثل برنامه خندوانه که حرکاتی خیلی ناشایست و ناپسند همراه با خنده‌های با صدای بلند.

وی ادامه داد: از نشانه‌های انسان‌های با تقوا و پرهیزکار به فرموده امام علی (ع) آن است که وقتی می‌خندد صدایش را بلند نمی‌کند و نشانه دیگر آن اگر کسی به او ظلم و ستم کند در صدد انتقام برنمی‌آید بلکه او را به خدا واگذار می‌کند که اگر انتقامی هم باشد خدا بگیرد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: ۲۳ تیر ماه سالروز ایجاد حماسه همبستگی مردم ایران در اقدام خائنانه‌ای که عده‌ای در کوی دانشگاه کردند و هجمه به نظام و رهبری و ولایت داشتند است که مردم خودجوش به خیابان‌ها آمدند و به این آشوب آشوبگران را خاتمه دادند.

وی گفت: متاسفانه اهانت‌هایی به مقام معظم رهبری و شعارهایی علیه ولایت داشتند که بعد از اینکه ایشان صحبت هم کردند که اگر کسی به من هم بد بگوید شما با او برخورد بد نداشته باشید و حتی به نیروهای نظامی و انتظامی هم توصیه کردند که با آن‌ها برخورد خشونت آمیز نداشته باشید و با مهربانی و اخلاق با‌‌ همان افراد متخلف هم برخورد کنید این سعه صدر مقام مقام معظم رهبری است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: از این آشوبگری و فتنه‌گری‌ها در طول انقلاب اسلامی زیاد بوده اما مردم بیدار و بصیر خودشان آن لحظه که لازم بوده به صحنه آمدند و فتنه را کور کردند.

وی افزود: بیست و سوم تیر ماه سال ۶۲ مصادف است با گشایش اولین مجلس خبرنگان رهبری که بسیار اهمیت دارد و جایگاه عظیمی دارد و از آنجایی که انقلاب اسلامی متکی بر آرای مردم است خبرنگان رهبری هم با رای مردم انتخاب می‌شود و این مسئولین سنگین بر عهده آن‌ها واگذار می‌شود که چند دوره هم که گذشته تا اکنون وظایف خودشان را بسیار خوب انجام دادند به خصوص بعد از ارتحال حضرت امام(ره) که بهترین انتخاب را داشتند که رهبری را به مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به آزاد سازی موصل در چند روز گذشته بیان کرد: شهر موصل از شهرهای بسیار مهم و استراتژیکی عراق انجام آزاد شد که چند سال در اختیار داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری بود که آمریکا و دیگران آن‌ها را حمایت می‌کردند اما در ‌‌نهایت با بسیج مردمی در عراق که نقش مرجعیت آیت الله سیستانی در اینجا بسیار تعیین کننده و موثر بود و در ‌‌نهایت موصل آزاد شد و شما در سیما ملاحظه کردید که مردم با چه شادمانی بعد از مدت‌های زیاد وارد شهرشان شدند.

وی گفت: مسئله آب برای مرکز ایران اسلامی بسیار مهم است و استان های مختلف از سمنان، خراسان جنوبی، بخشی از خراسان رضوی، یزد و کرمان از دیرزمان از نظر آب مشکل دارند.

امام جمعه طبس ادامه داد: به خصوص با توجه به سهم کمی که از نزولات آسمانی هم دارند که در این چند سال گذشته متاسفانه خشکسالی بر این قضیه افزوده است.

وی افزود: لذا در دوران دولت سازندگی تصمیم گرفتند آب های سرشاخه های رود کارون به مرکز ایران انتقال پیدا کند که عملیات اجرایی آن هم آغاز شد و تونل های بسیار سخت و پر هزینه در استان چهارمحال بختیاری احداث کردند و آب را این‌طرف منتقل کردند که تا یزد آمده و استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم تصریح کرد: این آب باید به استان های دیگر نیز منتقل شود و از جمله به طبس ما که در این راستا در آن زمان ها پیگیری های زیادی داشتیم.

وی یادآور شد: چند سفر با فرماندارهای اسبق و سابق با نماینده های اسبق و سابق به تهران رفتیم، با وزیر نیرو در آن زمان مستقیما جلسه داشتیم و صحبت کردیم و در آنجا مصوب شد و امضا هم شد که طبس سهمی از خط دوم داشته باشد و بعد از آن پیگیری های زیادی انجام شد که این کار زودتر انجام بگیرد.

وی تاکید کرد: برخی ها در آن زمان در برخی استان ها نظرات خاصی داشتند که نمیخواهم اسم ببرم که نظرشان این بود سهم طبس از خط دیگری که از طریق اصفهان، خوربیابانک و نایین بنا است منتقل شود گرفته شود که همه مسئولین مخالفت کردیم که سهم طبس باید از همین خط انتقالی باشد که از طریق یزد می آید.

امام جمعه طبس گفت: در سفری که آقای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری به طبس آمدند یکی از مباحث و صحبت های من همین بود که باید سهم طبس از همین خطی که از طریق یزد منتقل می‌شود داده شود نه از آن خطی که از اصفهان و بعد خور بیابانک و بعد نایین قرار است بگذرد.

وی با بیان این که این مسئله حیاتی و مهمی برای شهرستان و مرکز ایران است افزود: اخیرا در شورای اداری در مرکز استان، جناب آقای استاندار فرمایشاتی داشتند که من دقیق آن را اطلاع ندارم ولی خواست مردم و خود بنده از جناب آقای مهندس طلائی معاونت محترم استاندار آن است که در یکی از جمعه ها بیایند و این موضوع را برای مردم تشریح کنند و توضیح دهند که این انتقال آب چگونه است و نظر چیست و کی میخواهد این کار اجرایی شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به مناسبت های ۲۵ تیر ماه مصادف با فتح اندلس به دست مسلمانان، سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی، سالروز تاسیس شورای نگهبان، سالروز قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۶۷ در دوران دفاع مقدس در این هفته اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =