۸۰۰ بافنده فرش طبسی با کمک خیر کارآفرین به مشهد اعزام می‌شوند

با کمک خیر کارآفرین ۸۰۰ بافنده فرش از شهرستان طبس به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می شوند که از این تعداد شب گذشته ۱۳۵ نفر با سه دستگاه اتوبوس سفر زیارتی خود را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: کسانی که به این اردو اعزام می شوند اکثرا خانم های بافنده فرش سرپرست خانواده هستند و سایرین هم از خانواده های قشر ضعیف هستند که از خدمات تک موردی کمیته امداد استفاده می کنند.

وی با بیان این که این سفر سه روزه خواهد بود ادامه داد: در این سفر برای اولین بار ۸۰۰ نفر به شهر مشهد مقدس اعزام می شوند که با کمک خیرین انجام می شود.

بیضی زاده گفت: برای هر نفر در این سفر بالغ بر ۱۲۰ هزار تومان هزینه می شود که بخشی از آن را کمیته امداد و بخش عمده آن را خیرین پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس افزود: در ابتدای امسال ۸۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد برای اولین بار با کمک خیرین به سفر زیارتی عتبات عالیات اعزام شدند که برای این سفر که طی دو نوبت انجام گرفت خیرین مبلغ ۸۰ میلیون تومان کمک کردند.

بیضی زاده گفت: سفرهای دیگری نیز از جمله دو سفر زیارتی برای ۸۰ نفر به شهر قم را در پیش داریم که ان شاءالله بعد از این ۸۰۰ نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به وجود آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برادر امام رضا(ع) در شهر طبس گفت: از شهرهای خراسان جنوبی و دیگر ها به قصد زیارت امامزاده به طبس سفر می کنند و ما پذیرای آن ها در طبس هستیم.

جعفری، خیر و کارآفرین که هزینه اعزام کاروان ۸۰۰ نفره بافندگان فرش به مشهد مقدس را تقبل کرده است گفت: در سال ۸۸ با قراردادی که با کمیته امداد و سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد کردیم تعداد ۱۵۰ بافنده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان به ما تحویل داده شد.

وی افزود: خود ما نیز حدود ۱۰۰ بافنده در روستای دشتغران طبس داشتیم و در مجموع ۲۵۰ نفر قالیباف ابتدا در اختیار ما قرار داشت.

خیر و کارآفرین ادامه داد: خوشبختانه این تعداد را در سال اول کار به ۵۰۰ بافنده رساندیم و به ازای هر دو نفر یک کارگاه قالیبافی ایجاد شد.

وی با بیان این که بهترین ابریشم در این فرش ها به کار می رود افزود: فرش ها در برند ما با ابریشم درجه یک کاشان بافته می شود و خدا را شکر بازار بسیار خوبی داریم.

جعفری گفت: اگر حمایت شویم می توانیم این قول را بدهیم که یک خانم طبسی در منزل خود به راحتی در ماه بیش از ۵۰۰ هزار تومان با بافندگی فرش و روزی پنج ساعت کار درآمد داشته باشد.

وی با بیان این که باوجود رکود در بازار اما بازار فروش ما خوب است افزود: ۸۰ درصد بازار فرش های ما در اصفهان و ۲۰ درصد نیز تهران است.

خیر و کارآفرین خاطرنشان کرد: هیچ نمایشگاهی تاکنون شرکت نکردیم چرا که فروش ما خوب است و فرشی برای نمایشگاه باقی نمی ماند.

وی در خصوص سفری زیارتی مشهد مقدس برای بافندگان فرش گفت: من سال گذشته در حرم امام رضا(ع) از ایشان خواستم که من را که دعوت کرده اید، دوست دارم همه بافنده های ما هم بیایند و خود حضرت این سفر را مهیا کردند.

جعفری افزود: کمیته امداد طبس از این طرح استقبال کردند و برنامه ریزی این سفر توسط کمیته امداد انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مدیر کمیته امداد غذای حضرت را برای بافندگان پیگیری کردند و حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس قول مساعد را دادند و اسکان را مدیریت کردند.

به گزارش طبس نیوز شب گذشته تعداد ۱۳۵ نفر با سه دستگاه اتوبوس به مشهد اعزام شدند در ادامه تصاویری از مراسم اعزام این کاروان را می بینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =