اصلاح الگوی مصرف خانگی آب در جشنواره فرهنگی هنری پنگوی طبس

جشنواره «پنگو» به منظور فرهنگ سازی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف خانگی آب در طبس برگزار می‌شود.

به گزارش طبس نیوز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اهداف و وظایف خود در حوزه فرهنگ عمومی، با همکاری اداره امور آب و فاضلاب شهری طبس در نظر دارد تا جشنواره «پنگو» را به منظور فرهنگ سازی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف خانگی آب برگزار نماید تا همشهریان عزیز بتوانند با دیدی مستند و خلاق به مقوله آب و بحرانی که سالهاست با آن رو به رو هستیم، نگاه نمایند.

این جشنواره شامل ارائه الگو در قالب متن ، عکس و فیلم خواهد بود. در این مرحله، مسابقه صرفا در بخش مصرف خانگی آب بوده و شامل مصارف کشاورزی نمی باشد.

بخش الف ) فیلم و عکس : همشهریان عزیز طبسی، ایده ها و الگوهایی را که در منزل، محل زندگی و کار خود در جهت مصرف بهینه آب اجرا نموده اند را در قالب فیلم و عکس ارسال نمایند. بدیهی است هرگونه توضیح به همراه عکس و فیلم می تواند کامل کننده کار باشد.

بخش ب) متن : عزیزان همشهری می توانند ایده های ذهنی خود که قابلیت اجرایی داشته و مبتنی بر واقعیت ها و امکانات موجود باشد را حداکثر در دو صفحه A4 بشکل تایپ شده ارائه نمایند.

قابل ذکر است از نظر دبیرخانه این جشنواره ، محتوی و اصل ایده اهمیت داشته و در فیلم و عکس های ارسالی بحث هنری و زیباشناسی مطرح نمی باشد.استفاده از دوربین های حرفه ای مورد تاکید نبوده و تصاویر و فیلم های تهیه شده با دوربین تلفن همراه کفایت می کند.

پس از پایان مهلت ارسال، آثار رسیده توسط یک هیات داوران مرکب از کارشناسان حوزه های مختلف تخصصی، مورد ارزیابی قرار گرفته و به ۳ طرح اجرا شده برتر(بخش الف) و ۳ ایده (بخش ب) جوایز ارزنده ای اهدا و این ایده ها با نام خود صاحب اثر، در رسانه ها رسمی طبس، جهت ارائه الگو و فرهنگ سازی منتشر خواهد شد.

نحوه دریافت آثار :

۱- از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام به شماره ۰۹۱۶۲۱۴۸۵۰۰

۲- مراجعه حضوری به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی طبس

مهلت ارسال : تا ۳۱ مرداد ماه

پنگان یا فنجان به گویش طبسی پنگو، به یک کاسه واحد سنجش زمان گفته می شده که در تقسیم عادلانه آب کاربرد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =