حضرت زینب(س) نخستین الگوی خبری در بیان واقعیات

اصحاب رسانه طبس به مناسبت روز خبرنگار با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش طبس نیوز، امروز ۱۷ مرداد ماه و در روز خبرنگار، اصحاب رسانه طبس با معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان دیدار کردند که سیدمهدی طلائی‌مقدم با گرامیداشت این روزگفت: در این روز یاد میکنیم از خبرنگاران شهیدی در جهت انتشار خبر درست جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرماندار ویژه طبس افزود:: اگر در تاریخ اطلاع‌رسانی نمی‌شد اکنون هیچ ردپایی در تاریخ نبود و گل سرسبد همه وقایع کربلاست که اگر شفاف سازی و اطلاع رسانی نمیشد اکنون این واقعه کمرنگ بود.

وی با اشاره به بیت «کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود» گفت: اولین الگوی خبری حضرت زینب(س) بود که به درستی وقایع را بازگو کرد و مسیر تاریخ شیعه را عوض کرد.

عالی ترین مقام اجرایی در شهرستان طبس با بیان اینکه شهرستان طبس خاص و ویژه است گفت: این حرف من نیست و شخص رئیس‌جمهور و استاندار و معاونین و مدیران کل به این موضوع اذعان دارند.

وی بیان کرد: من همیشه از نقدها استفاده کردم و خریدار نقدها هستم، طبس در حال توسعه است و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و رویکرد آن مثبت است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خاطرنشان کرد: فضای طبس همدلی و وفاق است و خبرنگاران در ایجاد آن بسیار موثر بوده و هستند.

طلائی‌مقدم تاکید کرد: جنگ امروز در دنیا جنگ انرژی است و باید ذخایر زغال‌سنگ به عنوان مهم‌ترین ذخایر معدنی کشور و دنیا معرفی شود و در کنار آن نیز باید اقداماتی در خصوص فرآوری زغال نیز انجام شود.

وی افزود: طبس به عنوان یک قطب انرژی ارزشمند در توسعه کشور موثر است و پروژه پروده ۴ یکی از مهم‌ترین مسائلی است که از سوی وزرات نیرو در حال پیگیری است که با بهره‌برداری از این پروژه تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد و اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد یورو به طبس خواهد آمد که در توسعه شهرستان موثر است.

فرماندار ویژه طبس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی کارخانه کک گفت: کارخانه کک طبس با ۸۰ روز دوره پیش‌گرم در هفته دولت کار خود را آغاز خواهد کرد که یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی است و در حال حاضر نرخ بیکاری از ۱۴.۲ دهم درصد به ۱۰.۴ دهم درصد کاهش یافته که نرخ بیکاری در استان نیز ۱۱.۲ دهم درصد است.

وی در خصوص نسبت اعتبارات سال جاری با سال گذشته، گفت: اعتبارات دو درصد نفت، تملک و دارایی و ماده ۱۸۰ به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان در سال جاری اختصاص یافته است که این میزان در سال گذشته نیز ۲۸ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان اعتبار بوده است.

طلائی‌مقدم اضافه کرد: ۳۰ درصد از طلب کارگران سیمان پرداخت شد و کارگران کانسرام نیز طبق جلسه‌ای که برگزار شده است یک ماه حقوق معوق خود را به زودی دریافت خواهند کرد و مابقی در دست پیگیری است و این کارگران نیز به کانسرام برخواهند گشت.

در پایان این دیدار توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از خبرنگاران و عکاسان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =