همایش شمیم قرآن در سالن هلال احمر طبس برگزار شد

همایش شمیم قرآنی با موضوع سبک زندگی قرآنی و اسلامی با حضور مسئولین شهرستان و قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن همایش های هلال احمر برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز، دقایقی پیش و در همایش شمیم قرآنی خانم زجاجی مسئول کمیسیون بانوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس گفت: قرآن نوری است که تاریکی در آن یافت نمی‌شود و دریایی است که تشنگان را سیراب میکند و بی شک انسان در هیچ زمانی بی نیاز از آن نبوده است.

وی بیان کرد: قرآن گفتار خدای جهانیان است و تربیت کننده افراد در جامعه بشری به سوی ارزش های الهی است

زجاجی گفت: حقیقت پر فراز و نشیب است و استقامت در این راه پر سنگلاخ، راه میخواهد که قرآن به انسان نشان میدهد.

وی بیان کرد: جوانی مهمترین دوره زندگی هر انسانی است که قرآن بارها از آن تعبیر کرده است و آموزه های دینی امروزه بیش از پیش احساس میشود.

برقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان طبس در ین جلسه گفت: قرآن مسایل مختلف ما را به نحو شایسته تبیین کرده است.

وی با انتقاد از اینکه از قرآن فقط در برخی مراسم خاص استفاده میکنیم گفت: باید خود و فرزندانمان را عادت دهیم که حداقل روزی ۴ دقیقه به قرائت و ترجمه قرآن بپردازیم.

سعید برقی با بیان اینکه هر کلمه و حرف قرآن دنیایی از روشنگری است، گفت: هر چه از قرآن فاصله بگیریم دچار آسیب های اجتماعی بیشتری خواهیم شد طوری که آمار طلاق در کشور به بیش از ۲۵ درصد رسیده است یعنی از هر چهار ازدواج یک طلاق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سن مصرف کنندگان مواد افیونی نیز به زیر ۱۳ سال رسیده است و این نتیجه دوری از کلام وحی است.

معاون سیاسی فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد سقوط هواپیمای تهران-طبس گفت: در این واقعه تلخ بسیاری از همشهریان و مرحوم مهندس شکیبی نماینده مردم طبس در ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی به رحمت خدا رفتند.

وی افزود: مرحوم شکیبی موضوع خدمت را سرلوحه خویش قرار داد و ماندگار شد، ایشان در کنار ایمان به خدا عشق به خدمت به خلق داشتند.

برقی در بخش دیگری با تشکر از برگزار کنندگان چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در طبس گفت: طبس هم اکنون میزبان سفیران قرآنی است و شهرستان طبس استعداد و ظرفیت این را دارد که برای برگزاری مسابقات کشوری برنامه ریزی کند.

در پایان این همایش مسابقه قرآنی برگزار شد و هدایایی از طرف شهرداری، اداره اوقاف و فرمانداری طبس اهدا شد.

دیدگاهی در “همایش شمیم قرآن در سالن هلال احمر طبس برگزار شد

  1. سلام..پس چرا استا د حنیفی سخنرانی نکردند با این همه تبلبغ؟ حداقل یه نفر از قرآن صحبت می کرد که سررشته داشته باشد…نه بعضی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =