نماز بهترین الگوی مشارکت اجتماعی است

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: نماز از بهترین الگوهای مشارکت اجتماعی و یک تکلیف عمومی است و همه باید تلاش کنیم تا اقامه نماز در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، دبیر ستاد اقامه نماز طبس ظهر یکشنبه در شورای اقامه نماز شهرستان طبس گفت: تقاضا داریم به مدیران استان سفارش شود به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی از نماز غافل نشوند.

حسین حسینی افزود: هنوز که هنوز است آنقدر که سفارش شده و بخشنامه نوشته شده است به موضوع نماز توجه نمی شود و پسرفت داریم و دیده می شود هنگام نماز جلسات برگزار می شود.

وی ادامه داد: باید کاربری مساجد از مکانی صرفا برای نماز خواندن به مکانی برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و مشکلات جوانان ارتقاء یابد.

وی با اشاره به مشکلات نمازخانه سه راهی جعفری و دیگ رستم و نمازخانه بیمارستان طبس گفت: نمازخانه سه راهی جعفری و دیگ رستم معضلی برای شهرستان شده است و نیاز است مدیران شهرستان برای رفع مشکل این نمازخانه چاره اندیشی جدی کنند.

امام جمعه طبس در این جلسه گفت: یکی از آسیب های امروز جوامع بشری آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم افزود: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی درمان و کنترل شود راه حل اصلی آن با توجه به وعده الهی اقامه نماز است.

وی با بیان اهمیت اقامه نماز ادامه داد: مدیران، مسئولان از رئیس جمهور، وزرا، استانداران و معاونت های آنان وظیفه بیشتری در امر اقامه نماز دارند.

امام جمعه طبس گفت: وقتی مدیران اهمیت بیشتری به نماز دهند در جامعه هم امر نماز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی درباره مشکل نمازخانه دیگ رستم گفت: امیدواریم مشکل این نمازخانه با پروژه احداث نمازخانه بین راهی آستان قدس در آن مکان مرتفع شود که این پروژه به دلیل مشکل زمین متوقف شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در جلسه ستاد اقامه نماز طبس گفت: نماز یکی از بهترین الگوهای مشارکت اجتماعی است.

حجت الاسلام حسین کمیلی افزود: نماز یک تکلیف عمومی است و همه باید تلاش کنیم تا اقامه نماز در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به آیین نامه ۱۷ ماده ای وزیر کشور در خصوص اقامه نماز گفت: اگر این بخشنامه تاکنون برای ادارات ارسال نشده ارسال شود و بر آن تاکید شود تا دستورات وزیر کشور در این خصوص تحقق یابد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: جلسات ادارات به گونه ای برنامه ریزی شود که با وقت نماز در تداخل نباشد.

وی با اشاره به مشکل نمازخانه بیمارستان طبس گفت: مشکل کوچک بودن نمازخانه بیمارستان طبس مشکلی است که در سایر بیمارستان های استان نیز شاهد آن هستیم و متاسفانه سازنده بیمارستان ها به این امر توجه نکرده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس نیز در این جلسه گفت: در مدتی که شهرستان طبس توفیق مسئولیت داشته ام ندیده ام و گزارشی از کوتاهی مدیران و حتی کارمندان ادارات در امر اقامه نماز به دستم نرسیده است.

سیدمهدی طلائی مقدم افزود: هر اقدامی که استان در شهرستان طبس انجام دهد حفظ آبرویی برای خود استان است چرا که طبس دروازه ورودی و خروجی استان خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =