رقم برتر ارزن در شهرستان طبس به کشاورزان معرفی می‌شود/ +تصاویر

اداره ترویج و تولیدات گیاهی معاونت جهاد کشاورزی شهرستان طبس و باهمکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی رقم «ارزن» سازگارتر و دارای عملکرد بالاتر نسبت به توده های محلی شهرستان را به کشاورزان معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، داوود بخشایی در جمع خبرنگاران گفت: مزرعه تحقیقی مقایسه عملکرد ارقام ارزن «دم روباهی» برای سال دوم در شهرستان طبس اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این مزرعه در سال ۹۵ با کاشت رقم باستان، لاین (KFM5) و رقم محلی ارزن دم روباهی (گاورس) در روستای محمدآباد اجرا گردید که بسیار مورد توجه بهره برداران قرار گرفت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: هدف از اجرای این طرح که توسط اداره ترویج و تولیدات گیاهی این معاونت و باهمکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اجرا می شود، معرفی رقم سازگارتر و دارای عملکرد بالاتر نسبت به توده های محلی شهرستان می باشد.

وی افزود: در سال ۹۵ رقم باستان دارای عملکرد ۳۳۵۷ کیلو گرم در هکتار و لاین (KFM5) دارای عملکرد ۳۲۰۲ کیلو گرم در هکتار و توده محلی دارای عملکرد ۲۷۲۷ کیلو گرم در هکتار بوده که در مقایسه با توده های محلی رقم باستان ۲۳ درصد افزایش عملکرد داشته است.

بخشایی ادامه داد: در صورتی که عملکرد های سال گذشته امسال نیز تکرار شود می توان رقم باستان را به عنوان جایگزین ارقام محلی که در منطقه کشت وکار می‌شود در راستای توسعه این محصول و تولید بیشتر به کشاورزان معرفی نمود.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =