مردم طبس یک هزار و ۶۸۲ متر مربع قالی برای عتبات عالیات بافتند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۶۸۲ متر مربع قالی در قالب ۱۹۱ تخته فرش توسط مردم طبس برای عتبات عالیات بافته شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مجتبی محمدی در نشست خبری افزود: سال گذشته مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان مبلغ اهدایی مردم شهرستان بود که نسبت به سال قبل آن دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شهرستان طبس و در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری داشتیم و در قسمت قالی بافی در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان آورده داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه میلیارد از استان خراسان جنوبی به عتبات عالیات کمک شده است، گفت: از این میزان مبلغ خالص نقدی ۵۵۰ میلیون تومان متعلق به شهرستان طبس است که حدود ۲۰ درصد آن را شامل می‌شود.

وی در خصوص اعزام نیرو برای بازسازی عتبات گفت: ما آمادگی کامل برای اعزام همه متقاضیان کار که از لحاظ جسمی مورد خاصی نداشته باشند و در سلامت کامل باشند با هر تخصصی را داریم که البته فقط شامل آقایان می شود.

محمدی با اشاره به برپایی موکب طبس در ایام اربعین گفت: در سال گذشته شهرستان طبس در کل شهرستان های مستقر در کربلا و عتاب عالیات نمونه بود زیرا اولین آشپزخانه سیار و خدمات دیگر را در آنجا دایر کردیم.

وی افزود: امسال نیز موکب اربعین در شارع صاحب الزمان مستقر خواهد شد که انتظار این است نسبت به سال قبل پربار تر باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس بیان کرد: از اقلام مورد نیاز پتو، برنج و خشکبار است اما ما به وجه نقد بیشتر نیازمندیم تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون با احتساب متراژ فرش در حال بافت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع فرش اهدایی به عتبات عالیات تقدیم شده است.

محمدی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۸ نفر به کربلا، ۱۴۲ نفر به قم و ۵۱۴ نفر از قالیباف‌های فرش عتبات عالیات در شهرستان طبس به مشهد اعزام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =