جهان در سوگ محسن‌ها /داغی که سرد نمی‌شود

دنیای مجازی هر روز پوسته ها، شکل ها و رنگ‌های مختلف و متفاوتی از خود را به رخ مردم جهان می‌کشد و با این کار ذائقه‌ها و سلیقه‌های گوناگون را به چالشی عظیم فرامی‌خواند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، همگی ما تاکنون چالش‌های عجیب و غریبی را دیده و شاید برای انجامش قلقلک شده‌ایم. مثل چالش آب یخ، چالش مانکن و از این قبیل بازی‌ها که عده زیادی را در دنیای مجازی به خود مشغول کرده است.

اما بزرگترین اتفاق این روزهای دنیای واقعیت‌ها چالشی است با نام «مدافعان حرم»؛ شرکت کنندگان آن بسیار جوانند. طبق آمار تا پایان سال ۹۵ دو هزار و ۱۰۰ نفر در این چالش به شهادت رسیدند. آنچه که این ۲۱۰۰ شهید معاوضه کردند دنیایی تیره با رنگ‌هایی روشن و جذاب بود که در قبال لقاء معشوق حقیقی گرو گذاشتند.

از مشهور‌ترین چهره‌های این چالش عظیم، «محسن حججی» است که این روزها تیتر یک احساس دنیای مجاز و واقعیت شده و حقیقی‌ترین حقایق دنیا را در تمام نرم افزار ها و صفحات مجازی جهان به رخ جهانیان کشیده است. حقیقتی از یک داغ بر دل که هرگز سرد نمی شود.

شهادت محسن حججی، آنجا تاریخ را زنده کرد که مادرش گفت: هنگام دیدن عکس اسارت و شهادت فرزندم صبر کردم، تنها صحنه ای دلم را به آتش کشید و آن صحنه‌ای بود که فرزندم را در ماشین می‌بردند تا او را به شهادت برسانند و لب‌هایش خشک بود.

و آنجا که همسر «سردار بی‌سر» استوار ایستاد و گفت: تصویر بدن بی‌سرش را دیدم، مگر نه این است که حضرت زینب(س) در مجلس یزید فرمودند «ما رایت الا جمیلا.» من نیز، چیزی جز زیبایی در آن عکس ندیدم.

شهید حججی نیز یکی از خیل هزاران شهید مظلوم مدافع حرم است که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با اهالی فرهنگ او را «حجت خدا» می‌نامد و در وصف او می‌گوید: او نیز یک جوان از همین جوان‌های امروز است، او هم جوانی است در سنّ ۲۵ سالگی؛ یعنی همین اینترنت و همین کانال‌های اجتماعی و همین روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری و همه‌جوری، این جوان را هم احاطه کرده، مثل هزاران جوان دیگر، امّا او این‌طور از آب درمی‌آید.

محسن‌های زمانه ما کم نبوده و نیستند؛ کسانی که این‌گونه انگیزه و ایمان در آن‌ها وجود دارد. جوانانی که در همین اوضاع و احوال مردانه زیستند. آن‌هایی که چشم‌هایشان را شستند، جور دیگر دیدند و یک جهان را در سوگ شهادتشان گذاشتند.

یادداشت: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

3 دیدگاه دربارهٔ «جهان در سوگ محسن‌ها /داغی که سرد نمی‌شود;

  1. اگر کار برای خدا باشد مطمئن باشید بنر که نه حتی قسمتی از مسجد را هم سیاه پوش می کردند اما چه فایده که ….

  2. متن بسیار زیبا و دلنشین بود
    اما
    جای بسی تاسف و تامل داره که در حالی که تمام کشور غرق در ماتم و موضوع شهید حججی شده بود مسئولان شهر ما همگام با رئیس جمهور محترم!هیچ گونه واکنشی نشون ندادن….دریغ از یک بنر….جایی که برای هر مناسبت ناچیزی بنر های رنگارنگ توی شهر نصب میشه اما هیچ کدوم از مسئولین ،ادارات،ارگان های مسئول کار فرهنگی از قبیل سپاه و سازمان تبلیغات و…هم حتی یک بنر با موضع شهید حججی نصب نکردند….دوستان گل در فرمانداری و شهرداری که مدام برای هم دیگه بنرهای مختلف توی شهر میزنن هم حتی یک بنر توجه کنید حتی یک بنر با موضوع شهید حججی نصب نکردند….حتی یک مراسم به عنوان مراسم گرامیداشت مقام شهید حججی در سطح شهر طبس گرفته نشد….هر چند بودند بعضی از مردم عزیز و فهمیده و بزرگوارمون که براساس همون فرمایش آقا«آتش به اختیار»کارهای ارزشمندی رو در این زمینه انجام دادند…

    مسئولان بزرگوار لطفا سرتون رو از زیر برف بیارین بیرون….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =