سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در بخش معادن زغالسنگ خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجموعه سرمایه گذاری در حوزه زغال سنگ استان بیش از سه هزار میلیارد تومان است و با افزایش قیمت زغال ورود سرمایه گذاران به این حوزه بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدعلی اکبر پرویزی سه شنبه شب در جمع مردم طبس افزود: در حالیکه تا پیش از این به دنبال سرمایه گذار بودیم اما اکنون سختگیری می کنیم تا معادن زیاد واگذار نشود و هر کدام سرمایه گذاران بهتری هستند انتخاب شوند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی زیادی دارد که این ظرفیت ها باعث شده همه ما در این حوزه متمرکز شویم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در شهر عشق آباد طبس و ۲ شهر دیگر در شرق استان سرمایه گذاران خارجی از وزارت نیرو برای تولید برق بادی مجوز گرفتند.

وی تصریح کرد: این پروژه همه معادن شهرستان طبس را تا حداقل ۱۰۰ سال آینده تامین برق خواهد کرد.

پرویزی یادآور شد: مهمترین کاری که در طبس می توان انجام داد استفاده از ظرفیت خدادادی زغال سنگ است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه نیروگاه زغال سنگ سوز طبس که از سال ۸۱ مطالعات آن آغاز و از سال ۸۷ اجرایی شد به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور متوقف ماند و هیچ کشوری همکاری نمی کرد.

وی ادامه داد: بعد از برجام اعلام آمادگی شد و سال گذشته به تصویب رسید که این نیروگاه ارزشمند است و مصوب شد که دوباره فعال شود.
پرویزی با بیان این که نیروگاه حرارتی طبس سالانه دو میلیون زغال سنگ نیاز دارد، افزود: برای تامین این میزان زغال سنگ باید حداقل ۶ هزار نفر نیروی انسانی در معدن به کارگیری شوند.

وی بیان کرد: اخیرا سرمایه گذاری از کشور آلمان برای شترداری صنعتی در استان اعلام آمادگی کرده و علاقه مند است این کار را در طبس انجام دهد و ممکن است در دو شهرستان خوسف و طبس سرمایه گذاری انجام شود.

پرویزی خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری چند صد میلیاردی است و به لحاظ اهمیت موضوع شخص وزیر کشاورزی پیگیر این موضوع هستند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با کمک رئیس جمهوری آب شرب در خراسان جنوبی در سه بخش تامین می شود.

وی ادامه داد: تامین آب از سمت کرمان که از غرب شهرستان طبس است، شرق استان از ۲ محور، خط انتقال آب به استان انجام خواهد شد.

وی افزود: بخش اول تامین آب شرب از شرق استان از آهنگران نهایی و مطالعات آن انجام شده و امیدواریم در لایحه ۹۷ اعتبار آن پیش بینی شود که قاین و زیرکوه از آن بهره مند شوند.

پرویزی درباره خط انتقال آب به استان بیان کرد: تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب انتقال آب به شهرستان طبس که تا پیش از این مختص طبس بود را اواخر سال گذشته به ما ابلاغ کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هم ظرفیت این خط انتقال را افزایش دهند و هم این که ابتدا از مسیر طبس به نیروگاه حرارتی خط انتقال انجام شود تا بتوان تا کامل شدن خط از چاه های این نیروگاه استفاده کرد.

وی افزود: با افزایش حجم انتقال آب از ۱۰ میلیون به ۲۷ میلیون متر مکعب در صورت تکمیل خط انتقال علاوه بر طبس برای شهرستان های سرایان، فردوس و بشرویه تامین آب می شود.

استاندار خراسان جنوبی انتقال آب از چاه های آهکی و آب های ژرف را از دیگر راه کارهای پیش بینی شده برای تامین آب برای شهرستان طبس برشمرد.

وی در خصوص آب های ژرف در شهرستان طبس گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات آب های ژرف در طبس پیش بینی اعتبار شده است که ۸۰ میلیارد ریال آن را معاونت علمی و ۴۰ میلیارد ریال از منابع استان و ۴۰ میلیارد ریال را وزارت نیرو تامین می‌کنند.

** عامل توسعه در هر منطقه مردم هستند

پرویزی بیان کرد: عامل توسعه در هر منطقه مردم، نخبگان و چهره های مردمی و تاثیرگذار اجتماعی آن هستند.

وی با بیان این که توسعه فقط به پول وابسته نیست افزود: اگر همه زیرساخت های صنعتی و عمرانی برای توسعه فراهم باشد اما فرهنگ توسعه در آنجا قوی نباشد قطعا توسعه با چالش مواجه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته مشکلات استان را در خدمت رئیس جمهوری تبیین کردم و نوبخت معاون اول رئیس جمهور، و وزرای برای توسعه استان به طور کامل همراهی کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پروژه ها و طرح های توجیه دار، منطقی که ما به دولت منتقل کردیم به اجماع از آن حمایت کردند.

پرویزی اظهار کرد: این که توجه مسئولان عالی کشور را به سمت استان هدایت کنیم کار مهمی است که در طول این یک سال به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: نخستین سفر رئیس جمهوری در سال ۹۶ به استان خراسان جنوبی بود و تصمیمات خوبی که گرفته و ابلاغ شد شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =