از وضعیت موجود برای معرفی روز واقعه طبس راضی نیستم

حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان» از وضعیت موجود برای معرفی روز واقعه طبس اظهار رضایت نمی‌کند و می‌گوید: از‌‌ همان ابتدا پیگیر بودیم که موزه‌ای بزرگ احداث و همه امکانات در آن جمع آوری شود که مردم دنیا قرن‌ها بیایند و بیشتر به قدرت خداوند و ذلت آمریکا پی ببرند.

طبس نیوز: حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان» از وضعیت موجود برای معرفی روز واقعه طبس اظهار رضایت نمی‌کند و می‌گوید: از‌‌ همان ابتدا پیگیر بودیم که موزه‌ای بزرگ احداث و همه امکانات در آن جمع آوری شود که مردم دنیا قرن‌ها بیایند و بیشتر به قدرت خداوند و ذلت آمریکا پی ببرند.

آن شب تعدادی از بچه ها را برای اردو به منطقه پیرحاجات برده بودیم و برای شب جمعه برگزاری مراسم دعای کمیل و برای روز بعد دعای ندبه برنامه ریزی شده بود. امام جمعه طبس به تشکیل ستادی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» در اوایل انقلاب در این شهرستان اشاره می کند که از همه قشر در آن فعالیت داشتند و علاوه بر انجام کارهای فرهنگی، هنری، امدادرسانی و… شناسایی افراد مختلفی را که به منطقه وارد می  شدند بر عهده داشت. همچنین به صورت غیرمحسوسی فعالیت منافقینی که کم و بیش حضور داشتند و کسی چهره واقعی آن ها را نمی شناخت، محدود می کرد. حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان» یکی از کارهای این ستاد را برگزاری اردو به مقصد زیارتگاه های اطراف طبس و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و حتی عمرانی در جریان این اردوها عنوان می کند و ادامه می دهد: شب حادثه در یکی از این اردوها به سر می بردیم. آن روستا غسال خانه نداشت و برنامه ریزی شده بود که در جریان این اردو بنایی هم برای این کار ساخته شود.وی اظهار می دارد: به روستا رفته بودم و وقتی به محل اسکان بچه ها آمدم متوجه شدم نیروها با بی رغبتی کار می کنند و وقتی دلیل را پرسیدم اعلام کردند که فردی با موتورسیکلت آمد و از حمله آمریکایی ها خبر داد که آمده اند، می  کشند و جلو می آیند! چون وسایل ارتباطی مثل امروز در دسترس نبود خبر را آن هم به اجمال از اخبار ساعت ۱۴ رادیو شنیدیم. شب قرار بود نماز را در «حلوان» باشیم بنابراین به رانندگان ۵-۴ مینی بوسی که کرایه کرده بودیم گفتم به حلوان می رویم اما چون مسیرمان در جهت همان مسیر حمله نظامیان آمریکا بود راننده ها قبول نمی کردند ولی وقتی شنیدند که اگر نیایند پیاده خواهیم رفت راضی به حرکت شدند. در بیرون روستای حلوان پاسگاهی بود که در آن جا خبرها را گرفتیم و تقریباً همزمان بود با بمباران بالگردهای آمریکا توسط جنگنده های ایرانی که محمد منتظر قائم فرمانده سپاه یزد هم در آن جریان به شهادت رسید. چون فضا در آن لحظه برای حضور بچه ها مساعد نبود و ممکن بود خانواده هایشان نگران باشند بچه ها را به طبس برگرداندیم و تا صبح در منطقه ماندم.

 

آذوقه برای نیروها

صبح می خواستیم به اتفاق تعدادی از همراهان با دو دستگاه وانت به محل حادثه برویم اما چون به منطقه آشنایی داشتیم و می دانستیم نیروهای کمیته، ژاندارمری و سپاه بدون امکانات در صحرا به سر می برند از بلندگوی حسینیه روستا اعلام کردیم که عازم منطقه هستیم و مردم اگر کمک هایی دارند تحویل دهند که مردم هم خوب همکاری کردند و در مدت نیم ساعت مقادیر زیادی نان، میوه، چای، قند و… جمع آوری و بار وانت ها شد.

امام جمعه طبس می افزاید: در مسیر ابتدا به پاسگاه رباط خان رسیدیم و یک دستگاه جیپ جنگی و چندین موتورسیکلتی را مشاهده کردیم که از بالگردهای آمریکایی پیاده کرده بودند و به پاسگاه حلوان منتقل می کردند.

به منطقه که رسیدیم برادران طبس اعم از نیروهای ژاندارمری، کمیته و سپاه مستقر بودند. وقتی ما را دیدند خوشحال شدند و پرسیدند حاج آقا دست خالی آمده اید؟ که به وانت ها اشاره کردیم و گفتیم هر آن چه می خواهید برای استفاده بردارید. آن طرف منطقه هم نیروهایی از یزد در کنار تانکر سوختی که آمریکایی ها آن را منفجر کرده بودند استقرار داشتند به سراغ آن ها هم رفتیم و ضمن احوالپرسی از امکاناتی که آورده بودیم در اختیارشان گذاشتیم.

وی ادامه می دهد: در آن جا یک سرهنگ ارتش که مسئول حفاظت منطقه بود با مشاهده و تحسین اقدام ما اعلام کرد که تاکنون به کسی اجازه نداده ایم از نزدیک صحنه ها را ببیند ولی شما و همراهانتان اجازه دارید بازدید کنید. سپس دنبال او به راه افتادیم، هنوز ۲ فروند بالگرد سالم بود که یکی در نزدیک جاده طبس -یزد فرود آمده بود و ۲ هواپیمای C130 هم که از قرار معلوم برای حمل افراد و امور تدارکاتی در عملیات حضور یافته بود دیده می شد.

داخل هواپیما خلبان را در حالتی یافتیم که فرصت فرار پیدا نکرده و در روی صندلی خود جان باخته بود در وسط آن نیز افرادی له شده بودند و فقط آثاری از گوشت و استخوان له شده شان دیده می شد و بقیه جنازه ها نیز اطراف همان هواپیمای C130 به صورت پراکنده افتاده بود. حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان» با بیان این خاطرات و شکست آمریکایی ها در صحرای طبس، این پیروزی را برای ملت ایران خواست و اراده خداوند می داند و می گوید: آن ها به بهانه نجات جاسوسان خود آمده بودند اما می خواستند انقلاب و نظام را از بین ببرند که در این راه با بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و افرادی از داخل کشور از جمله منافقان و جریان های منحرف هماهنگی کرده بودند که بنی صدر خائن نیز با آن ها همکاری کرد.

وی به حداقل ۲۰ دفعه تمرین عملیات توسط نیروهای آمریکایی و استفاده از بهترین تجهیزات نظامی و بالگردها اشاره کرد. این که هواشناسی آمریکا و کشورهای خلیج فارس، توفانی را برای آن  روز پیش بینی نکرده بودند اما چون اراده خداوند چنین بود بر اثر توفان در محل فرود اشتباه کنند و در کنار جاده طبس-یزد فرود آیند در حالی که محلی دیگر در پشت تپه ها برای فرود تعیین شده بود.

 

از وضعیت موجود راضی نیستم

حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان» از وضعیت موجود برای معرفی روز واقعه طبس اظهار رضایت نمی کند و می گوید: از همان ابتدا پیگیر بودیم که موزه ای بزرگ احداث و همه امکانات در آن جمع آوری شود که مردم دنیا قرن ها بیایند و بیشتر به قدرت خداوند و ذلت آمریکا پی ببرند.

وی می افزاید:تلاش ها بر این است که هر سال مراسم باشکوهی برگزار شود و از همان اول هم تاکید کردم که برنامه ها باید توسط خود شهرستان مدیریت شود اما سال های گذشته آن طور که باید و شاید نبود ولی امسال استانداری خراسان جنوبی مساعدت کرد و حتی جلساتی را در مرکز استان تشکیل داد. وی با بیان این که سال ها قبل زمینی برای احداث موزه تهیه و حتی عملیات آن توسط دکتر چمران کلنگ زنی شد می افزاید: پس از الحاق طبس به یزد موضوع کمرنگ شد و امیدواریم این کار پس از الحاق به خراسان جنوبی سرعت گیرد. وی اضافه می کند: در سفر اول هیئت دولت به طبس ساخت موزه مرگ بر آمریکا در شهرستان را با آقای احمدی نژاد مطرح کردم ولی مدیران یزد معتقد بودند که این موزه باید در صحرای طبس ساخته شود که از نظر من به دلیل مواردی چون نبود امکانات مناسب در صحرای طبس، لزوم استقرار نیروهای حفاظتی و نبود بازدیدکننده طرحی مردود است. وی می گوید: یکی از نکاتی که در جلسه امروز شورای اداری استان مطرح خواهم کرد لزوم ساخت موزه مرگ بر آمریکا در شهرستان طبس است.

مرجع: خراسان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =