نرخ بیکاری طبس ۱۴ درصد است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی، نرخ بیکاری شهرستان طبس را ۱۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی قبل از الحاق طبس به این استان، ۶.۷ درصد بوده است.

طبس نیوز: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی، نرخ بیکاری شهرستان طبس را ۱۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی قبل از الحاق طبس به این استان، ۶.۷ درصد بوده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ مجید امینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند، اظهار کرد: زمانی اقتصاد کشور می‌تواند به تعادل برسد که تمامی مردم در صحنه حضور داشته باشند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/11/25/13911125000550_PhotoA.jpg
وی، یکی از معضلات جامعه را تورم دانست و تصریح کرد: معضل تورم در جامعه با افزایش تولید و عرضه در جامعه حل می‌شود.

افزایش تولید منوط به سرمایه‌گذاری است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش تولید نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، ابراز داشت: این استان در سال ۹۰ حدود ۲۲۳ هزار و ۹۹۶ نفر فعال داشته است.

وی با اشاره به الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی اظهار داشت: با الحاق این شهرستان جمعیت فعال به ۲۴۷ هزار و ۸۵۵ نفر رسیده است.

نرخ بیکاری طبس ۱۴ درصد است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی، نرخ بیکاری شهرستان طبس را ۱۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی قبل از الحاق طبس به این استان، ۶.۷ درصد بوده است.

امینی افزود: با الحاق طبس به این استان نرخ بیکاری به ۷.۵ درصد رسیده است.

وی، جمعیت خراسان جنوبی را ۷۳۰ هزار نفر دانست و اضافه کرد: جمعیت فعال این استان در پنج سال آینده ۲۸۳ هزار و ۲۶۳ نفر است.

نیاز ۵۰ میلیون تومانی برای ایجاد یک شغل

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از بیکاری ۸۳ هزار نفر در پنج سال آینده در استان خبر داد و گفت: برای رفع مشکل بیکاری در استان باید سالانه ۱۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

امینی، اعتبار لازم برای ایجاد یک شغل را ۵۰ میلیون تومان دانست و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال خراسان جنوبی در پنج سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی، اعتبارات دولتی را یک‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: این اعتبارات هر ساله به بخش تملک، دارایی و جاری اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های این استان کم و نیازهای آن زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =