دو هزار هکتار از مزارع شهرستان طبس به کشت جو اختصاص می یابد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کاشت جو در شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز می گردد که پیش بینی می شود نزدیک به دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، بخشایی با بیان این نکته که تا کنون مقدار ۲۰ تن بذر جو از مجموع ۴۷ تن سهمیه شهرستان در طبقه گواهی شده به طبس حمل گردیده است و به کشاورزان توصیه می گردد نسبت به تهیه بذور اصلاح شده اقدام و در صورت استفاده از بذور خود مصرفی، حتما نسبت به بوجاری و ضد عفونی بذور ذکر شده اقدام نمایند.

وی بیان کرد: ارقام جو اصلاح شده موجود در شهرستان جهت کشت شامل ارقام نصرت، یوسف، نیک و گوهران بوده که در شرایط مزرعه نسبت به سایر ارقام دارای عملکرد بالاتری می باشد و همچنین برخی از این ارقام مانند یوسف و گوهران زودرس و به خشکی متحمل می باشند.

بخشایی افزود: کودهای شیمیایی پایه شامل فسفاته و پتاسه و همچنین کود ازته به مقدار کافی در انبار های عاملین توزیع (شرکت های تعاونی روستایی و تعاونی تولید) موجود می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برای جبران خسارت بلایای طبیعی غیر مترقبه، بهره برداران محترم از بیمه نمودن مزارع خویش غفلت نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =