فرماندار ویژه طبس: امیدوارم طبس هیچ خانه سالمندانی نداشته باشد

فرماندار ویژه طبس در حاشیه بازدید از خانه سالمندان نیکان طبس گفت: تنها جایی که بسیار از رونق آن اذیت می شوم این‌چنین مراکزی است، امیدوارم این مراکز تعطیل شوند و سالمندان به خانه‌های خودمان و خودشان باز گردند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، احترام به سالمندان از موضوعاتی است که در دین مبین اسلام بسیار به آن سفارش شده است ،نهم مهرماه به عنوان روز سالمند در تقویم ثبت شده، به این مناسبت معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس به همراه اعضاء کمیسیون امور بانوان فرمانداری و روسای ادارات و نهادهای شهرستان پیش از ظهر امروز از مرکز شبانه روزی مراقبت از سالمندان نیکان، بازدید و از مادرانی که در این مرکز مراقبت می شوند سرکشی کردند.

مرکز نگهداری از سالمندان نیکان طبس از سال ۹۳ تاسیس و به طور خاص برای نگهداری از مادران سالمند فعالیت می‌کند.

این مرکز میزبان ۱۵ مادر سالمند است که توسط ۵ مادریار، یک پرستار، یک پزشک، دو خدمه و یک آشپز مراقبت می‌شوند و خدمات نگهداری، درمانی و فیزیوتراپی تا حد امکان برای آن‌ها انجام می‌شود.

در حاشیه این بازدید سیدمهدی طلائی‌مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری طبس‌نیوز از پیگیری مشکلات پیش روی این مرکز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعرفه آب و برق این مرکز به صورت عادی محاسبه می‌شود در صورتیکه فعالیت خدماتی در اینجا ارائه می‌شود با ادارات مربوطه رایزنی شد تا این مشکلات بر طرف شود.

وی همچنین افزود: تنها جایی که بسیار از رونق آن اذیت می شوم این‌چنین مراکزی است، امیدوارم این مراکز تعطیل شوند و سالمندان به خانه‌های خودمان و خودشان باز گردند.

وی بااشاره به این مطلب که هیچ بازدید و سرکشی از جانب ما برای این مادران، مهرِ اولاد نمی‌شود ابراز امیدواری کرد: روزی بیاید که طبس هیچ خانه سالمندانی نداشته باشد و تمامی پدران و مادران سالمند در کنار فرزندانشان و در منازل خودشان زندگی کنند.

فرماندار ویژه طبس، اعضاء کمیسیون امور بانوان فرمانداری و مسئولین ادارات و نهاد ها با اهدای گل و هدیه به مادران ساکن در خانه سالمندان نیکان و مادریاران و پرستاران، روز سالمند را به آنان تبریک گفتند.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =