موبایل ها و موتور سواران عامل ۸۵ درصد تصادفات در طبس/ طبس می تواند یک شهر نمونه ترافیکی باشد

فرمانده انتظامی طبس گفت: تصادفات، سالانه هزینه های گزافی را بر بهداشت و درمان کشور تحمیل می کند و خوب است بدانید ۸۵ درصد از این تصادفات در داخل شهر از سوی راکبین موتور سیکلت ها به وجود می آید.

به گزارش طبس نیوز، سرهنگ محسن جلالیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:  طبس برای سومین سال متوالی رتبه دوم تصادفات در استان پس از بیرجند را به خود اختصاص داده که این اصلا آمار خوبی نیست.

فرمانده انتظامی طبس با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از تصادفات توسط راکبین موتور سیکلت  ها به وجود می آیند افزود: تصادفات هزینه های بسیاری را بر بهداشت و درمان تحمیل میکند. عدم رعایت قوانین در بین راکبین موتور سیکلت ها بیشترین دلیل تصادفات است که در این مورد کار دستوری جواب گو نیست و باید فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون مجروحین تصادفات به طور رایگان درمان می شوند گفت: چنانچه اصول اولیه راهنمایی و رانندگی توسط  شهروندان اجرا شود هم در آمار تصادفات کاهش خواهیم داشت و هم در هزینه های بهداشت و درمان صرفه جویی میلیاردی حاصل می شود که بسیاری از مشکلات این بخش را حل خواهد کرد.

وی همچنین افزود : یکی دیگر از تخلفاتی که دربیشترین مواقع باعث ایجاد تصادفات حادثه ساز  میشود استفاده از  گوشی همراه حین رانندگی است.

سرهنگ جلالیان با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری گفت : سال گذشته دو تصادف منجر به فوت و امسال یک تصادف در شهر اتفاق افتاده است.  این حوادث ناگوار سبب از دست رفتن جوانان که از سرمایه های کشورمان هستند می شود که اتفاق ناخوشایندی است.

وی افزود: در تصادفات جرحی جاده ای ۴۸ در صد رشد وقوع داشتیم اما کاهش ۲ و نیم درصدی در تعداد مجروحان این وقایع نشان می دهد که از شدت تصادفات کاسته شده است.

سرهنگ جلالیان گفت: تصادفات جاده ای منجر به فوت  در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۰ درصد کاهش در تعداد فقرات داشته اما از نظر تعداد فوتی  ۱۷ در صد افزایش داشته که این مسئله نشانگر افزایش شدّت تصادفات بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس  علت ۷۰ در صد از تصادفات را  عامل انسانی خواند و گفت: در تصادفات کیفیت جاده و خودرو ها هم موثر است اما عامل انسانی مهمترین مسئله در این میان است.

وی سرعت وسبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو را سه عامل مهم عنوان کرد که بیشترین و شایعترین نوع خطای انسانی در ایجاد تصادفات است.

سرهنگ محسن جلالیان گفت: با فرهنگ سازی میتوانیم طبس را یه صورت یک شهر نمونه ترافیکی درآوریم و این اصلا مشکل نیست  و تنها به یک عزم عمومی و همت جمعی نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 15 =