طبس قطب گردشگری و زمینه‌ساز اشتغال است

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس یک قطب گردشگری است که می‌بایست با تقویت این بخش موجب توسعه زیرساخت و ایجاد اشتغال شویم.

به گزارش طبس نیوز، نهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

 

استاندار خراسان جنوبی: طبس به عنوان نگین سبز و طلای کویر باید به یک شهر هوشمند و خلاق الکترونیکی تبدیل کند.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، منطبق با سیاست‌های کلی نظام و برای بکارگیری تمام قوای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

محمدمهدی مروج‌الشریعه افزود: با یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان طبس شده‌ایم و در این حوزه باید سه دستگاه مهم در حوزه اشتغال و توسعه زیرساخت یعنی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه روشنی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعهدات ایجاد اشتغال صنعت، معدن و تجارت در شهرستان طبس باید روشن باشد و گزارش مطرح شده باید حاوی مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از سهم ۳۰ درصدی بخش تسهیلاتی واحدهای اقتصادی چه میزان برای صنایع شهرستان طبس اختصاص داده‌اید، چه میزان اشتغال ایجاد کرده یا خواهید کرد، چه میزان صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل داریم، اینها باید در گزارش‌های دستگاه‌های متولی روشن باشد تا بشود درباره توسعه اقتصاد شهرستان‌ها تصمیم گرفت.

مروج‌الشریعه افزود: بازارهای بسیار بزرگی زیرگوش استان خراسان جنوبی است و باید پس از تعیین تکلیف تولید برای بازار فروش برنامه‌ریزی شود.

وی به سند منشور دوباره ایران دولت تدببر و امید اشاره کرد و گفت: تحقق خواسته‌های مردم وظیفه ذاتی ما در سنگر خدمت است و باید با جلسات کاربردی به نتیجه مطلوب ملت برسیم، چون پازل مسئولیت مدیریتی، با فرایندی برآمده از انتخاب مردم است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: دور دوم جلسات راهبردی اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی به طور یقین با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف مردمی و به چالش کشیدن مدیران استان و شهرستان خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: قدر شهرستان طبس را بدانید و بدانیم چون این منطقه یک قطب گردشگری است که می‌بایست با تقویت این بخش موجب توسعه زیرساخت و ایجاد اشتغال شویم.

محمدمهدی مروج‌الشریعه ظرفیت روستاها و خانه‌های بوم‌گردی طبس را ارزشمند برشمرد و گفت: وجود زائر در طبس که سالانه به ۶ میلیون می‌رسد باید سهم تامین کالای سوغات استان را تامین کند که این مهم با تحقق صنایع خانگی و انحصاری دستی و نیز بسته بندی مدرن امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست فرماندار ویژه طبس و بیان مشکل پست برق دیهوک، گفت: برای پست دیهوک ۷ میلیارد تومان در بودجه اعتبار مناطق کمتر توسعه یافته منظور شده که می‌بایست مدیران شهرستان به طور جدی پیگیری کنند.

مروج‌الشریعه از معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خواست: این شهرستان به عنوان نگین سبز و طلای کویر باید به یک شهر هوشمند و خلاق الکترونیکی تبدیل شود.

امام جمعه طبس: طبس بهترین محل تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه طبس در جلسه گفت: از استاندار خراسان جنوبی سپاسگزارم که در اولین فرصت با تعدادی از همشهریان به نمایندگی از تمام مردم شهرستان طبس دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم یاوه گویی‌های ترامپ را محکوم کرد و گفت: مسئولان عالی نظام و ملت ایران باز هم اقتدار نظام اسلامی را نشان دادند و محبوبیت سپاه پاسداران را به رخ دنیا کشیدند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در منطقه به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی شده و همواره مشت آهنین فرزندان انقلاب را دریافت کرده‌اند و همین منشا دشمنی‌هاست.

امام جمعه طبس به ظرفیت‌های شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: معادن زغالسنگ منطقه چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخاند و این شهرستان مظهر امدادهای غیبی الهی است که باید مورد عنایت ویژه دولت باشد.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم تاکید کرد: طبس در مرکز ایران است و به لحاظ امنیت شرایط بهتری دارد و اینکه در مسیر تردد چند استان مهم کشور قرار گرفته است، می‌تواند محل تحقق اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی باشد.

وی از استاندار خراسان جنوبی خواست به وضعیت راه‌های شهرستان طبس و کمبودهای منطقه از نظر زیرساخت‌های اشتغال و توسعه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام مهاجریان افزود: معادن خرد، کارخانه‌های کک، سیمان و کانسرام و نیز نیروگاه حرارتی طبس مستلزم نگاه ویژه است و البته در پی خشکسالی‌های چندسال گذشته دامداران و کشاورزان متضرر شده‌اند که می‌بایست مورد عنایت دولت باشند.

امام جمعه طبس گفت: خواسته‌های طبس در ۳۲ بند به همه استانداران خراسان جنوبی اعلام شده و اخیرا نیز به عرض نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تقدیم شد و امیدواریم اقای دکتر مروج‌الشریعه به این خواسته‌ها جامه عمل بپوشانند.

وی خواستار احداث موزه دفاع مقدس در شهرستان طبس شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی: کانسرام و سیمان گریبان مسئولان و مردم طبس را گرفته و موجب بیکاری شده است

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گزارشی ارائه می‌شود باید نتیجه بخش باشد؛ در بانک‌ها، منابع طبیعی و سایر سیستم‌ها محدودیت وجود دارد که باید خروجی جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها این باشد.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: کاهش جمعیت در بخش‌های دستگردان و دیهوک ثمره عدم برنامه‌ریزی در توسعه اشتغال است و می‌بایست این مشکل برطرف شود تا توقع مردم برآورده شود.

وی تاکید کرد: مشکل دو صنعت کانسرام و سیمان گریبان مسئولان و مردم طبس را گرفته و موجب بیکاری شده و از سویی در کک برای توجیه اقتصادی آن باید برنامه ارائه شود که بتوان حرفی از توسعه و اشتغال زد.

فرماندار ویژه طبس: طبس باید به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغالسنگ تبدیل شود 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به سند توسعه شهرستان گفت: در چشم‌انداز طبس مهمترین هدف ما همصدایی و همدلی است که باید صدای واحدی به بیرون از شهرستان ارائه شود.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: در بخش دیهوک عدم تحقق خط انتقال گاز و عدم تامین پست برق ۱۳۲ باعث کند شدن روند توسعه شده و نیازمند توجه است.

وی تصریح کرد: سالهاست ترانس پست ۴۰۰ در محل پست طبس آماده نصب است اما معطل مانده که این باعث ضعف در خدمت رسانی به صنایع و معادن شده است که گلایه داریم.

نماینده دولت در شهرستان به مشکلات عشایر بخش دستگردان اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌ها باعث خسارت به دامداران و کشاورزان منطقه شده که البته در این زمینه از توجه نماینده مردم طبس در مجلس به این مهم تشکر می‌کنم.

طلائی مقدم تاکید کرد: شهرستان طبس باید به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغالسنگ تبدیل شود که در این حوزه توان منطقه را بکار گرفته‌ایم.

وی گفت: با توجه به وجود اداره کل راه‌آهن شرق می‌بایست به صنایع جوار ریلی و نقش وجود این زیرساخت برای توسعه صنایع و معادن عنایت ویژه شود که به کمک بخش خصوصی و مدیران عالی کشور و استان نیاز داریم.

فرماندار ویژه طبس مشکلات بانک‌ها برای سرمایه‌گذار را مورد گلایه قرار داد و گفت: شهرستان طبس ظرفیت والایی برای توسعه گردشگری دارد و این شهرستان در نوروز ۹۶ مقام دوم کشور در حوزه گردشگری را به خود و استان خراسان جنوبی اختصاص داد.

طلائی مقدم افزود: در حوزه دامداری می‌توان شهرستان طبس را بعنوان یک مرکز رشد دام استان خراسان جنوبی تبدیل کرد که نمونه آن پرورش بز سانن یکی از این ظرفیت های طبس است‌.

این مقام عالی دولتی در طبس گفت: توسعه مراکز آموزش عالی برای تربیت نیروی انسانی مستعد یکی از خواسته‌های سند چشم‌انداز توسعه شهرستان طبس می باشد که در این زمینه باید طبس را بسوی رشد دانشگاهی پیش ببریم.

فرماندار ویژه طبس به حضور گردشگران در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه درمانی این شهرستان حتی در نظر وزیر بهداشت و درمان متفاوت است و می‌طلبد به قطب درمانی کشور و شرق کشور تبدیل شود که در این زمینه برای استقرار اورژانس هوایی از همه دست‌اندرکاران سپاسگزاری می‌کنم.

 

دیدگاهی در “طبس قطب گردشگری و زمینه‌ساز اشتغال است

  1. برنامه ریزی فرماید تا اینقدر شغل ایجاد شود تا مازاد بر پارتیداران بی پارتی که فقط خدا را دارند و دستشان از زمین و آسمان کوتاه است سر کار بروند هم ]قای نماینده میدانند و هم جناب مهندس طلایی که تمام درخواستها نزد ایشان است و از درد دل مردم این خطه آگاهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =