طبس دارای پتانسیل ژئوپارک جهانی/ ژئوپارک ظرفیتی برای توسعه مدرن طبس است

رئیس شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو گفت: طبس مکان خارق العاده با پتانسیل و مؤلفه های لازم برای ثبت ژئوپارک جهانی را دارد و مردمی که مشتاق هستند و همکاری می کنند که نه تنها یک ژئوپارک در یونسکو است بلکه در توسعه مدرن هم از ظرفیت های ژئوپارک در طبس استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، پروفسور مارتینی رئیس شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو امروز در جمع خبرنگاران طبس گفت: تشکر میکنم از حمایتی که شد که ما اینجا حضور داشته باشیم در موضوع ژئوپارک ۱۲۷ سایت ژئوپارک ثبت شده در یونسکو داریم که در تمامی قاره های مختلف از سطح دنیا پراکنده هستند.

وی افزود: در ایران ما یک ژئوپارک ثبت شده در قشم استان هرمزگان داریم که از ژئوپارک های خیلی خوب یونسکو است و ضمن اینکه ما در کمیسیون بین المللی که مسئولیت ثبت این ژئوپارک ها را در سطح جهان بر عهده دارد نماینده ایران را داریم به عنوان نماینده آسیای مرکزی که آقای دکتر امری کاظمی هستند.

رئیس شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو ادامه داد: طبس مکان خارق العاده با پتانسیل و مؤلفه های لازم برای ثبت ژئوپارک جهانی را دارد و مردمی که مشتاق هستند و همکاری می کنند که نه تنها یک ژئوپارک در یونسکو است بلکه در توسعه مدرن هم از ظرفیت های ژئوپارک در طبس استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز به تصمیم گیری هایی در سطح ارشد است ولی هدف این است در مقیاس کوچکتر شروع شود و در فازهای توسعه بتوانیم به کل شهرستان تسری دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =