رونمایی از نخستین دستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند استان در شهرستان طبس

نخستین دستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند استان خراسان جنوبی در روستای هودر بخش دستگردان استقرار و ثبت نام کارت ملی هوشمند را آغاز کرد.

رجب‌زاده-به گزارش طبس نیوز از بخش دستگردان، این دستگاه برای اولین بار در دورترین منطقه استان خراسان جنوبی در روستای هودر بخش دستگردان شهرستان طبس استقرار و ثبت نام کارت ملی هوشمند را شروع نمود .

معاونت فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز بیان داشت: با توجه به پایان اعتبار کارت های ملی قدیمی و صدور کارت هوشمند و به منظور تسهیل در خدمت رسانی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی جهت رفاه حال هم استانی‌ها و تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی اقدام به تهیه ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی نموده است تا به شهروندان و روستا نشینانی که امکان حضور در اماکن پیش‌بینی شده برای صدور کارت ملی هوشمند را ندارند با بردن دستگاه‌های سیار به آن محل خدمت رسانی را انجام دهد .

مهرآور افزود: این طرح از روستاهای دور دست استان آغاز و در ادامه به همه روستاهای محروم و برخی اقشار از جمله بیماران قطع نخاعی جانبازان، معلولین و اماکن دیگر تسری می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست از جمله دفاتری هستند که ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می دهند افزود: این ایستگاه همانطور که از اسم آن پیداست خدمات کارت هوشمند ملی را به‌طور سیار و به صورت ویژه بدون نیاز به پیش ثبت نام برای همه مناطق از جمله مناطق روستائی و دورافتاده که پوشش ۳G و ۴G را داشته باشند ارائه خدمت می‌نماید.

وی تصریح کرد: این سیستم با تدابیر امنیتی ایجاد شده است و آنجایی که عکس و اثر انگشت زنده فرد در کارت ملی درج می‌شود تمامی تمهیدات جهت تهیه این اطلاعات تدارک دیده شده است.

معاونت فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه ۵۵۱ هزار و ۳۹۰ نفر در استان خراسان جنوبی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، گفت: تاکنون برای بیش از ۲۲۱ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

مهر آور در ادامه به فواید ایستگاه، عدم نیاز به پیش ثبت نام و پرداخت هزینه مربوطه بر آن، امکان گرفتن عکس به صورت حضوری و با کیفیت مطلوب، عدم نیاز به حضور ارباب رجوع در محل ادارات ثبت احوال، ادارات پست و دفاتر پیشخوان اشاره کرد و کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت را از مهمترین مزیت های این ایستگاه برشمرد .

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی کارت ملی هوشمند فقط تا پایان امسال صادر می‌شود و تمام افراد بالای ۱۵ سال در سطح کشور باید کارت های هوشمند خود را دریافت نمایند از مردم خراسان جنوبی درخواست کرد هر چه سریعتر برای دریافت کارت ملی هوشمند به مراکز اعلام شده مراجعه و ثبت نام و کارت هوشمند ملی خود را دریافت نمایند.

دیدگاهی در “رونمایی از نخستین دستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند استان در شهرستان طبس

  1. این کار رایگان انجام می شود یا آنها هم باید ۳۱۰۰۰ تومان پول بی زبون به حساب دولت واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =