۱۳ آبان یادآور روحیه استکبارستیزی ملت ایران/ جنایات آمریکا در کتب درسی وارد شود

امام جمعه موقت طبس گفت: ما به عنوان مردمی که در نزدیک‌ترین منطقه به حمله نظامی شکست خورده آمریکا هستیم تقاضا داریم که یاد این حادثه و سایر اسناد لانه جاسوسی از مقاطع پایین تا سطح بالا در کتب درسی قرار گیرد تا ملت ما با جنایات آمریکا آشنا باشند و روحیه استکبار ستیزی تضعیف نشود.

به گزارش طبس نیوز، امام جمعه موقت طبس در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در طبس با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار گفت: در این روز و طول تاریخ، حوادث بسیار تلخ و گرانی از جمله تبعید امام راحل رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۵۳، شهادت جمعی از دانش آموزان در تحصن در دانشگاه تهران با اشاره استکبار و به دست نوکر حلقه به گوش استکبار یعنی شاه خائن، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان خط امام، بر ملت ما تحمیل شده است.

حجت الاسلام مودب افزود: این حوادث تلخ و شیرین سبب می‌شود که روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار مطرح باشد.

وی با بیان اینکه این روز و روحیه ستیز با استکبار جز ضروریات انقلاب اسلامی است، افزود: ما در طول این مدت ستیز با استکبار داشتیم و تا مسلمان و انقلابی هستیم ستیز با استکبار و مستکبران خواهیم داشت و اگر روحیه استکبارستیزی را از یک مسلمان بگیری مسلمان بی‌خاصیت می‌شود.

حجت الاسلام مودب تصریح کرد: روحیه استکبار ستیزی در امنیت ملی ما نقش اساسی دارد، ما انقلاب اسلامی کرده ایم و مستقل زندگی می‌کنیم و دستور از اجانب نمی‌گیریم و زیر بار غرب و شرق زندگی نمی‌کنیم، مجلس، دولت و قوه قضاییه مستقل است و ملت از مسئولین مستقل خود حمایت و به وجوشان افتخار می‌کنند و همچنین رهبری معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین در سراسر جهان طرفداران فراوانی دارد که عرصه را بر استکبار جهانی میتوانند تنگ کنند.

وی با بیان اینکه در راس مستکبران جهان آمریکاست، گفت: هر قدرت و کشوری که خود را بر اساس مولفه‌ها و رویکردهای استکباری و ارباب مأوانه و قلدرمنشانه و در یک کلمه کدخدای جهان و دیگران را نوکر خود فرض کند استکبار است و ما آن را برنمی‌تابیم و با آن هر چه بتوانیم ستیز و مخالفت خواهیم کرد و در این امر کوتاهی نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت طبس گفت: در شرایط قعلی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دو رویکرد مهم علیه انقلاب اسلامی که نقطه مقابل استکباراست و پنجه در پنجه استکبار انداخته اتخاذ کرده است رویکرد اولش این است که بین ملت و مسئولین دوگانگی و جدایی ایجاد کند که حضور کم مردم در انتخابات خواست آنها بود اینکه مردم پای صندوق ها نیایند و انتخابات تحریم شود و اینکه مردم به مسئولین بدبین باشند جدایی دولت و ملت را رقم میزند.

وی افزود: هر اقدامی که باعث جدایی ملت و مسئولین باشد چه از ناحیه دشمنان و چه حزب و گروه خاصی و یا از ناحیه مسئولی باشد که کارهای مردم را دقیق انجام نمیدهد و رسیدگی به امور مردم را به تاخیر میاندازد و موجب نارضایتی مردم می‌شود، اینها همه در جهت تحقق اولین استراتژی و کار مهمی است که آمریکا میخواهد در ایران ایجاد کند.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: رویکرد دوم این است که مولفه های قدرت نظام این مملکت را به نقاط مورد مناقشه تبدیل کند، عده‌ای طرفدار و عده‌ای مخالف پیدا کند، ولی فقیه، قدرت نظامی و دفاعی، داشتن صنایع موشکی و پیشرفته از قدرت های نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه راهبردهای آمریکا را با اتحاد مردم و مسئولین میتوان خنثی کرد، افزود: با حمایت از مسئولین و رهبری معظم انقلاب که عشق و جان ماست و خار چشم دشمنان و امید مسلمین و دفاع از نیروهای مسلح و اقتصاد پویا و پیشرفت در علم و هر چه میتواند اقتدار ما را افزایش دهد، میتوان نقشه های آمریکا را خنثی کرد.

امام جمعه موقت طبس گفت: از منویات رهبر انقلاب این است که اسناد لانه جاسوسی و حوادثی که اتفاق افتاد و گروگان گرفتن جاسوسان و بعدها حمله نظامی آمریکا به بهانه آزادی گروگان ها به صحرای طبس، در کتب درسی وارد شود و ما هم به عنوان مردمی که نزدیک‌ترین منطقه به حمله نظامی شکست خورده آمریکا هستیم تقاضا داریم که یاد و خاطره این حادثه هم شکست مفتضحانه و سایر اسناد لانه جاسوسی از مقاطع پایین تا سطح بالا قرار گیرد تا ملت ما با جنایات آمریکا آشنا باشند و روحیه استکبار ستیزی ملت تضعیف نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =