اختصاص هفت پزشک متخصص به شهرستان طبس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: توزیع نیروهای پزشک متخصص، بین شهرستان‌های استان از دو هفته گذشته آغاز شده و هفت پزشک متخصص به طبس اختصاص یافته است.

به گزارش طبس نیوز، کار توزیع نیروهای پزشک متخصص، بین شهرستان‌های استان از دو هفته گذشته آغاز شد و تاکنون حضور ۵۳ نفر از این متخصصین در استان قطعی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه با اعلام این خبر گفت: از تعداد مذکور،۹ نفر به شهرستان بیرجند، هفت نفر به طبس، هفت نفر به شهرستان فردوس، پنج نفر به بشرویه، چهار نفر به نهبندان ، چهار نفر به سرایان ، چهار نفر نیز به شهرستان درمیان و سه نفر به سربیشه اختصاص یافته است.

دهقان بیان کرد: تعدادی از این متخصصان به عنوان جایگزین برای پزشکان طرحی که دوره آن‌ها به اتمام رسیده خواهند بود و بخشی نیز سهیمه جدید برای خراسان جنوبی هستند.

وی ادامه داد: این متخصصان در رشته های مختلف طب اورژانس، رادیولوژی، آسیب شناسی، چشم، کودکان، زنان، ارتوپدی، نرولوژی، داخلی، قلب، بیهوشی، پزشکی هسته ای، جراحی عمومی، روان پزشکی و جراحی مغز و اعصاب هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین ضمن اشاره به شاخص‌های توزیع این نیروهای متخصص، عنوان کرد: این نیروها بر اساس نظام سطح بندی ارائه خدمات وزارت بهداشت که بر اساس آمار جمعیتی، بعد مسافت و میزان بیمارپذیری تعیین می‌شود، توزیع شده اند.

دهقان با بیان این مطلب که در سال گذشته شهرستان های بزرگ موظف شدند شهرستان های کوچ مجاور خود را در تامین نیرو مورد پوشش قرار دهند، ابراز کرد: این کار در سال گذشته انجام و بخشی از نیاز نیروهای متخصص در شهرستان های کوچک از این طریق تامین شد که این روند تداوم خواهد داشت.

وی از کمبود متخصص بیهوشی در استان خبر داد و تبیین کرد: این کمبود در مرکز استان بیشتر از سایر استان ها احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =