شهرک‌ صنعتی‌ طبس برازنده نیست/ صنایع تعطیل و توقیف شده توسط بانک‌ها تعیین تکلیف شود

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مساعدت مدیران استانی، گفت: صنایع تعطیل و یا توقیف شده توسط بانک‌ها باید تعیین تکلیف شود و منایع کشور و استان را باید وارد شهرستان کنیم و البته سرمایه‌گذاران نیز حرکت کنند و ماهم کمک می‌کنیم.

به گزارش طبس نیوز، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان طبس که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه از تلاش دکتر امیرحسنخانی برای احیای پروده ۴ تقدیر کرد و گفت: فرآوری زغال‌سنگ و استفاده از صنایع جوار معدنی اولویت تصمیم‌گیرهای مدیران استان و شهرستان است.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: طرح منطقه ویژه معدنکاری شهرستان طبس در دستور کار است و در این زمینه از مدیران عالی کشوری و استانی درخواست مساعدت داریم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: توسعه متوازن استان و کشور، دیدگاه شایسته دولت تدبیر و امید است که نمایندگان مردم خراسان جنوبی نیز به آن توجه دارند.

بی‌بی عصمت سرافرازی تاکید کرد: سیاسیت تحقق ممنوعیت خام‌فروشی محصولات معدنی در استان خراسان جنوبی دنبال می‌شود و امیدواریم با سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دغدغه سرمایه‌گزاران شهرک‌های صنعتی استان مرتفع شود.

امام جمعه طبس با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: قدم برداشتن در تحقق اقتصاد مقاومتی جهاد کبیر است و در این زمینه از مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس سپاسگزارم.

سید ابراهیم مهاجریان مقدم افزود: مشکلات راه‌های مواصلاتی بویژه در حوزه‌های معدنی و صنعتی چشمگیر است و باید دید مدیران عالی کشوری با نگاه ویژه‌ای بنگرند.

وی در توضیح مشکلات معدن‌کاران و صاحبان صنایع گفت: پرداخت، دریافت و کارمزد تسهیلات بانکی برای تولید‌کنندگان و معدنکاران مقرون به صرفه نیست که باید تجدید نظر شود.

امام‌جمعه طبس به قوانین دست و پاگیر منابع طبیعی برای معدنکاران اشاره کرد و گفت: تجدیدنظر در قوانین مالیات تولید و نیز منابع طبیعی مورد تاکید است و‌نباید قوانین کویر و شمال کشور یکسان باشد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع امروز طبس برازنده شهرستان نیست و شهرک صنعتی مایه تاسف است.

محمدرضا امیرحسنخانی با تاکید بر مساعدت مدیران استانی، افزود: صنایع تعطیل و یا توقیف شده توسط بانک‌ها باید تعیین تکلیف شود و منایع کشور و استان را باید وارد شهرستان کنیم و البته سرمایه‌گذاران نیز حرکت کنند و ماهم کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه استان از سوی ریاست جمهوری مبلغی اختصاص یافت که چهار میلیارد تومان آن برای شهرک‌های صنعتی است و اکنون توقع داریم حوزه معاونت وزیر و شهرک‌های صنعتی نیز هزینه کند.

امیرحسنخانی شهرستان طبس را نگین کویر برشمرد و گفت: بخش‌های دستگردان و دیهوک ظرفیت توسعه و اشتغال دارد اما چرا بعد از سالها هنوز شهرک‌های صنعتی این دو‌بخش شهرستان بلاتکلیف است؟ و می‌طلبد که وزارت صنایع ورود کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به دعوت محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی وارد شهرستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =