جامانده‌ اربعین حسینی از جنس خط‌شکن راه کربلا

در بین الحرمین یادی کن از شهدای حرمی که رفتند تا حرمت حریم اهل بیت نرود رو به روی حرم که ایستادی از دل بگذران یاد همه کسانی که آرزوی بودن در آن مکان مقدس را دارند و به رفتنی که همه به آن غبطه می‌خورند و او به تو.

به گزارش طبس‌نیوز، ما جاماندگان این قافله چندین میلیونی غبطه میخوریم به حال کسانی که رفتند.

از جاده اربعین که میروی یادت باشد خط‌شکن این راه پای آمدن ندارد همین‌ها که به عشق آمدن به کربلا همینجا کربلایی شدند.

شهیده زنده از یادگاران دفاع مقدس به خبرنگار ما گفت: آرزوی هر رزمنده ای بود که راه کربلا باز شود و در دعای توسل خود همیشه این را می‌گفتند.

یکی دیگر از جانبازان دفاع مقدس بیان کرد: از فرهنگ عاشورا بود که ما توانستیم با کمترین امکانات به پیروزی برسیم.

به موکب‌ها که رسیدی از جسم‌های خسته ای یاد کن که توانایی آمدن ندارند از موکب حضرت عباس سلامی برای سلامتی‌شان نذر کن.

جانباز دیگری که از ناحیه پاهایش آسیب دبیده بود گفت: آرزو داشتیم که این توفیق حاصل می‌شد که ما همراه و همقدم بودیم با همه کسانی که در مسیر نجف-کربلا هستند و به عشق زیارت حضرت اباعبداله الحسین (ع) گام برداشتند.

جرعه ای از آب کربلا را به نیت جاماندگانی بنوش که حسرت بر دل، اشک بر چشم از قاب‌ها نظاره‌گر شما هستند.

جانبازی که صدایش می‌لرزید و بغض راه گلویش را سد می‌کرد گفت: هر موقع که تلویزیون و پیاده‌روی اربعین را نگاه میکنم اشکم سرازیر می‌شود و غبطه میخورم و می‌گویم ای کاش من یکی از اینها بودم.

از جوانان پرسیدم در مورد پیاده روی اربعین دختر جوانی می‌گفت: آرزوی هر مسلمانی پیاده روی اربعین است.

مرد میانسالی گفت: من آشپز امام حسینم و می‌خواستم امسال بروم اما پایم را عمل کردم و متاسفانه نتوانستم برسم.

مرد دیگری گفت: تمام خانواده من به کربلا رفتم و من نتوانستم بروم اما در موکب‌هایی که برای پذیرایی از جاماندگان کربلاست میخواهم خدمت کنم.

در بین الحرمین یادی کن ار شهدای حرمی که رفتند تا حرمت حریم اهل بیت نرود رو به روی حرم که ایستادی از دل بگذران یاد همه کسانی که آرزوی بودن در آن مکان مقدس را دارند و به رفتنی که همه به آن غبطه می‌خورند و او به تو.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت، و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند، گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم‌، بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی.»

پیام عاشورا نسل به نسل منتقل می‌شود و اجتماع با شکوه اربعین نشان‌دهنده پیوند دل‌های مردم از هر قوم، مذهب و ملیتی با اهل بیت علیه السلام و راه آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 4 =