جاماندگان از کاروان اربعین حسینی در طبس پیاده روی کردند

امروز مردم طبس ماکتی کوچک از راهپیمایی عظیم اربعین در کربلا را ساختند و با سر دادن شعار لبیک یا حسین و لبیک یا حیدر بار دیگر نشان دادند که مسلمانان در هر زمانه ای که باشند همواره در مسیر حسین (ع) در حرکتند و بر ظلم و ستم ظالمان زمان صبر نمی‌کنند و بر آن می‌خروشند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی-به گزارش طبس‌نیوز، همه ساله در ماه محرم میلیون‌ها مسلمان پای پیاده برای زیارت زاده زهرای اطهر به کربلا می روند و آنان که از این خیل عظیم کاروان پیاده جا مانده اند روز اربعین با چشمان اشکبار و به عشق حسین بن علی (ع) در شهر خود، روز اربعین را پیاده‌روی کرده و ارادت خود را به خاندان مطهر پیامبر اعلام می‌کنند.

دلدادگان آقا عبدالله الحسین در طبس نیز مانند دیگر جاماندگان از این سفر معنوی صبح امروز با سلام دادن به محضر شهدای کربلا، مسیر میدان امام رضا(ع) منتهی به امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)را پیمودند .

دلدادگان سرور و سالار شهیدان در مسیر پیاده روی اربعین موکب هایی آماده و برپا کرده بودند و با آش و شربت و چای و خرما و حلوا از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

بانوان و مادران بسیجی طبس در پایگاه حلیمه موکب عاشقان ثارالله را در آغاز مسیر برپا کرده بودند.

ابتدای راه و حضور بانوان بهترین انتخاب برای این مادران بود چرا که این حرکت، حضور موثر و امید بخش بانوان را در مسیر حق نشان می دهد درست مثل حضور حضرت زینب سلام الله و زنان و دختران اباعبدالله که دلگرمی حضورشان نیرو وتوان سپاه امام را بیشتر میکرد،مادران موکب پایگاه حلیمه با تعارف کاسه های آش عزاداران امام مظلوم را پذیرایی کردند.

جوانان نیز مثل همیشه مستعد و پا در راه آمده بودند. عده ای جلو دار ، پیشاپیش دسته عزاداران حرکت می‌کردند و با لباس های مشکی که نشان ارادت آنها به امام شهیدان است طبل و پرچم و علم می بردند.

و عده ای نیز موکبی برپا کرده و با شربت و چای و خرما نفس زائران و دلسوختگان حضرت را تازه می کردند.

ادارات و نهاد های طبس هم پا به پای مردم آمدند. کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان نیز با برپایی موکبی، با تعارف شیر خستگی را از جان عاشقان پیاده ی شهدای کربلا زدودند.

انتهای مسیر و در محضر امامزاده حسین بن موسی الکاظم نیز موکب دختران کوچک دبستان شکوفه های رضوی بود.

دخترانی که با دستان کوچکشان با تعارف حلوا، زائران زاده موسی بن جعفر را میهمان کردند تا تلخی ظلم و ستمی که در صحرای کربلا به دختران کوچک اباعبدالله رفت را به یاد عزاداران بیاورند.دختران مظلومی که با پاهای تاول زده بر خار مغیلان قدم بر داشتند.

عزاداران حسینی ادای احترام خود به شهدای کربلا را در کنار بارگاه مطهر زاده موسی بن جعفر ادامه دادند و در مضجع شریف این امامزاده به عزاداری پرداختند.

امروز مردم طبس ماکتی کوچک از راهپیمایی عظیم اربعین در کربلا را ساختند و با سر دادن شعار لبیک یا حسین و لبیک یا حیدر بار دیگر نشان دادند که مسلمانان در هر زمانه ای که باشند همواره در مسیر حسین (ع) در حرکتند و بر ظلم و ستم ظالمان زمان صبر نمیکنند و برآن می خروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 13 =