علم بی‌اخلاق آفت کشنده جوامع امروز بشری

فعال حوزه اجتماعی طبس بیان کرد: علم بی‌اخلاق آفت کشنده جوامع امروز بشری است، کشورهای استعمارگر با داشتن علم خیانت می‌کنند به کشور خود و به سایر جوامع در حالی که خود را مدافع حقوق بشری می‌دانند.

به گزارش طبس‌نیوز، امروز روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» است که از سوی یونسکو از سال ۱۳۸۰، نوزدهم آبان هر‌سال را روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد تا فرصتی شود برای تبادل‌نظر صاحبان فکر و اندیشه در حوزه ترویج، توسعه و عمومی کردن علمی که در خدمت صلح و توسعه پایدار قرار داشته باشد.

در این راستا با یکی از فعالان اجتماعی طبس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروزه همه کشورها با هم در ارتباط هستند حتی کشورهایی که با هم دشمنی دارند و این برای کشورهایی که در حال توسعه هستند از یک جهت خوب است که بنگرند و خود را بالا بکشند و کشوری موفق خواهد بود که با تکیه بر دانش بومی خود و مطابق با فرهنگ مردمانش تحصیل علم کند و باعث پیشرفت و آبادانی مملکتش شود.

وی افزود: مولفه‌های علم بسیار زیاد است، برای مثال در کشور زیبای اسلامی ما فرهنگ و هنر و معماری‌های ایرانی و اسلامی، فناوری هوافضا، فیزیک هسته‌ای، پزشکی و یاخته‌های بنیادی، علوم رایانه و رباتیک، صنایع دفاع، ریاضیات، نجوم، علوم قرآنی و معارف اسلامی، علوم هسته‌ای و نانو و غیره که برشمردن آن شاید تا بی‌نهایت باشد.

فعال اجتماعی طبس گفت: اما آنچه موضوع است در خدمت بودن آن علم برای جوامع است و سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که آیا پیشرفت‌های گسترده علمی در خدمت صلح و توسعه بوده یانه؟.

وی ادامه داد: کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای استعماری با در دست داشتن و بهره‌مندی از بسیاری از علوم از جمله علوم و تکنیک‌های رسانه‌ای و نظامی نه تنها در خدمت صلح و توسعه نیستند بلکه دقیقا برعکس عمل می‌کنند.

وی گفت: با ماهواره‌هایشان و در دست داشتن انواع شبکه ‌ها به قلب کشورها رسوخ می‌کنند و هدفشان از بین بردن فرهنگ آنهاست تا بتواند با دست گرفتن مغزها یا کنترل آن کدخداگری خود را جامه عمل بپوشاند تا اگر همه هستی یک کشور را ببرد آبی از آب تکان نخورد.

فعال اجتماعی طبس گفت: با رسانه‌های خود اسلام هراسی راه انداخته و این بمب‌ها و سلاح های آنهاست که بر سر کشورهای مختلف فرود می‌آید و یا صهیونیست‌ها با علم خود انواع بیماری‌ها را حواله کشورهای دیگر می‌کنند چرا که خود را نژاد برتر زمین میدانند.

این فعال حوزه اجتماعی بیان کرد: علم بی‌اخلاق آفت کشنده جوامع امروز بشری است، اینها با داشتن علم خیانت می‌کنند به کشور خود و به سایر جوامع بشری در حالی که خود را مدافع حقوق بشری می‌دانند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ما با هوش سرشار جوانان خود در علوم مهم دنیا رتبه های برتر را دارد، افزود: بر اساس گزارش‌ها ایران سریعترین رشد علمی را در جهان داراست و از علم نه تنها در صلح جهانی بلکه در جهت توسعه خود و سایر کشورها تلاش می‌کند و تبادل اطلاعات با سایر کشورها نیز بسیار می‌تواند موثر واقع شود.

وی گفت: نکته این است با تکیه بر توان خود و بومی‌سازی باید سعی در تقویت آن داشته باشیم و باید بدانیم هر یک از ما و تک تک افراد جامعه هر کدام در علمی که در توان دارند بکوشند و این یک وظیفه همگامی برای توسعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =