۱۳ هزار تن محصول جالیزی در طبس برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: پیش‌بینی می شود بیش از سیزده هزار تن محصولات جالیزی در این شهرستان در سال جاری برداشت شود.

طبس نیوز: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: پیش‌بینی می شود بیش از سیزده هزار تن محصولات جالیزی در این شهرستان در سال جاری برداشت شود.

محمود اسدی در گفتگو با مهر، سطح زیر کشت محصولات جالیزی این شهرستان را ۵۴۷ هکتار و متوسط عملکرد آن را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت : کار برداشت محصولات جالیزی شامل خربزه ، طالبی ، هندوانه ، خیار و کدو از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود مقدار ۱۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی از این سطح برداشت شود.

اسدی افزود: محصولات جالیزی از نظر سطح زیر کشت در بین ۲۸ نوع محصول زراعی این شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است و به علت شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان بدست می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیز کار این شهرستان را توزیع انواع نهاده های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز جهت مبارزه به موقع با آفات و بیماریها بیان کرد.

وی بیان داشت: در سال جاری در سطح  چهار هکتار مزرعه الگویی مقایسه روش آبیاری نواری تیپ با روش آبیاری معمول در جالیز و  دو دوره آموزشی در رابطه با نشاء کاری و محلول پاشی جالیز اجرا شده است.

اسدی عنوان کرد:  همچنین جهت پیش رس کردن محصول و جلوگیری از خسارت تگرگ و کم کردن هزینه مالچ پلاستیک تعداد ۱۲۰هزار نشاء خربزه و طالبی بین جالیزکاران توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =