مردم طبس با زلزله‌زدگان غرب کشور همدرد هستند

امام جمعه طبس گفت: ما طبسی‌ها با زلزله‌زدگان غرب کشور باید بیشتر همدردی کنیم به جهت اینکه در سال ۵۷ این اتفاق در طبس افتاد اما حوزه زلزله کرمانشاه وسیعتر و در هوای سرد است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی هوا سردتر نیز خواهد شد و این کمک بیشتری را می‌طلبد.

به گزارش طبس‌نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: میلیون نفر پای پیاده با عشق و علاقه به زیارت رفتند و یکی از پیام های این اجتماع عظیم ثبات قدم در راه حق است.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله مهیب غرب کشور بیان کرد: حوزه این زلزله بسیار وسیع و شهر و روستاهای مختلفی را دچار آسیب های شدیدی کرده است و امکانات ضروری، آب، برق و گاز آنها قطع شده است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری به مسئولین رده بالای کشور برای استفاده از تمامی امکانات جهت کم شدن آلام زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: ما طبسی‌ها باید بیشتر همدردی کنیم به جهت اینکه در سال ۵۷ این اتفاق در طبس افتاد اما زلزله طبس این گستردگی را نداشت و علاوه بر آن در هوای گرم بود ولی زلزله کرمانشاه در هوای سرد است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی هوا سردتر نیز خواهد شد و این کمک بیشتری را می‌طلبد.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: کمیته امداد و هلال احمر وظیفه جمع آوری کمک‌ها و رساندن آنها به دست زلزله‌زدگان را دارند و مردم و به خصوص روحانیت باید پیشقدم شوند و کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرمت‌شکنی گروهی از گردشگران در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین شد و افزود: نگذارید این ولنگاری ها اتفاق بیفتد، مسئولین حساسیت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه طبس با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ۲۹ آبان ماه آغاز هفته بسیج است که به فرمان امام راحل تاسیس شد و در دوران دفاع مقدس و نیز پس از آن در بصیرت افزایی و حضور همیشه در صحنه‌هایی که لازم است برکات آن دیده می‌شود.

وی افزود: کشورهای دیگر از بسیج الگوبرداری می‌کنند و این بسیج مردمی است که باعث شده آمریکا برای رسیدن به اهدافش ناکام بماند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به مناسبت‌های هفته وقف، شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، سالروز آزادسازی سوسنگرد، لیله المبیت، سالروز هجرت پیامبر به مدینه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =