برگزاری ۲۷۶ برنامه در هفته بسیج در طبس/اجرای گشت محله‌محور از پنجم آذر

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: تعداد ۳۵ عنوان برنامه‌ شاخص و محوری در قالب ۲۷۶ مورد در هفته بسیج اجرا خواهد شد.

به گزارش طبس‌نیوز، فرمانده سپاه ناحیه طبس در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد گفت: این هفته یادآور خاطرات بسیجیانی است که در عرصه های مختلفی همچون هشت سال دفاع مقدس، خدمات و در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نقش آفرین بوده و هستند.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: بازماندگان زلزله در غرب کشور در این هوای سرد با مشکلات زیادی دسته پنجه نرم می‌کنند و می‌طلبد همه پایگاه‌های و حوزه های مقاومت بسیج جهت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم شریف و ولایتمدار طبس همت خود را بکار بگیرند تا بتوانیم کمک‌رسانی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: سازمان بسیج مستضعفین از همان ابتدا که این اتفاق افتاد مسئولان بسیج سازندگی استان‌ها را فراخوانی کرد و معتقد بود که دو گام باید انجام شود و گام اول شامل اقدامات کوتاه مدت همچون آوار برداری، امداد رسانی، اسکان موقت و رساندن اقلام ضروری است که هم اکنون نیز پایگاه‌های مقاومت فعال شده اند.

وی ادامه داد: گام دوم بلند مدت است و برای ساختن مسکن برای زلزله زدگان است که مناطق زلزله زده تقسیم بندی شده و رسیدگی به هر منطقه ای به یکی از استان‌ها محول شده است و به این منظور گروه های جهادی برای کمک به مردم جهت ساخت مسکن زلزله زدگان به این مناطق اعزام می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه طبس شعار محوری هفته بسیج را «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» عنوان کرد و ادامه داد: دیدار با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، جلسه شورای اداری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و دستگاه های اجرایی شهرستان، نشست هم‌اندیشی تحت عنوان بسیج حوزه و دانشگاه، نشست‌های بصیرتی با موضوع نقش دشمن در اندلسی کردن نظام جمهوری اسلامی را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که پیش از آغاز هفته بسیج برگزار شده و یا در حال اجرا است.

وی در خصوص برنامه های هفته بسیج گفت: تعداد ۳۵ عنوان برنامه‌ شاخص و محوری در قالب ۲۷۶ مورد برنامه‌هایی اجرایی را خواهیم داشت که شامل برنامه های فرهنگی، نشست‌های بصیرتی، برگزاری اردوهای جهادی، مسابقات ورزشی، ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: از مهمترین برنامه‌های شاخص هفته بسیج اجتماع بزرگ بسیجیان به عنوان شکــوه مقاومت و به نام «بسیج جهاد کبیر و عمل انقلابی» نامگذاری شده که در روز پنج آذر سالروز تشکیل بسیج در آستان حسین بن موسی الکاظم اجرا خواهد شد.

وی گفت: چهار عرصه در اعتلای بسیج سازمان بسیج مستضعفین و پایگاه‌های مقاومت در دستور کار بسیج است که یکی از موارد آن کار فرهنگی است و برای مثال راهیان نور، حلقه‌های شجره طیبه صالحین از موارد فرهنگی آن است.

وی ادامه داد از دیگر موارد اعتلای بسیج موارد امنیتی و دفاعی است که در این زمینه گردان های بیت المقدس سازماندهی و آموزش های لازم را دیدند و گشت های محله محور نیز از دیگر موارد آن است که از پنج آذر امسال انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه طبس بیان کرد: مورد سوم خدمت‌رسانی است و مصداق آن اردوهای جهادی است که به روستاهای کم توسعه یافته به مردم محروم خدمت می‌کنند و در گروه‌های مختلف پزشکان، بسیجیان پایگاه‌های محلات و غیره سازماندهی شدند.

وی تصریح کرد: چهارمین مورد کار علمی است که بسیج از کسانی که در عرصه علم فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنند و امروز ما بید در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم تا بتوانبم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =