طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی

برداشت سبزیجات برگی از سطح ۴۴۰ هکتار مزارع زیر کشت شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش طبس‌نیوز، شهرستان طبس را علاوه بر بوی بهارنارنجش با سبزی با طراوت و خوش عطر آن می‌شناسند.

از هر کجا سفارشات زیادی برای سبزی دارد به ویژه نعنا، شوید و گشنیز آن که بوی بی‌نظیر و طعم دلچسبی دارد.

هم اکنون برداشت سبزیجات برگی از سطح ۴۴۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۲۰ تُن انواع سبزیجات برگی برداشت شود.

در شهرستان طبس ۵ واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت اسمی سالانه حدودهزار و ۱۰۸ تُن سبزی خشک مشغول به فعالیت می‌باشند.

سبزیجات برگی این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه، مرزه، کاهو و غیره است و قسمت عمده‌ای از آن در فصل های پاییز و زمستان برداشت می شود.

سبزیجات شهرستان طبس به شهرستان‌های همجوار و استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد عرضه و برآورد می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس در این زمینه گفت: برآورد می‌شود بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال درآمد عاید ۴۸۰ بهره‌بردار این شهرستان گردد.

داوود بخشایی متوسط عملکرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را ۲۸ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان خراسان جنوبی را دارد و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود و محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: خدمات کارشناسی، تامین نهاده های کشاورزی از قبیل کود و سم ، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده‌ سازی سطح مزارع سبزی از جمله خدمات ارائه شده به سبزی‌کاران است.

۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =