سه راهی مرگ بالاخره مورد بازدید مسئولان استانی قرار گرفت/ قول‌های مسئولان برای دوبانده شدن مسیر سه راهی

سه راهی مرگ بالاخره پس از نهمین قربانی و تجمع اعتراض آمیز اهالی خسروآباد طبس مورد بازدید مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش طبس‌نیوز، سه راهی ورودی جاده روستای خسروآباد که به سه راه مرگ معروف است امروز مورد بررسی و بازدید مسئولین شهرستانی و استان قرار گرفت.

در این سه راهی تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده اند؛ پس از اینکه روز چهارشنبه، «سه راهی مرگ» آخرین قربانی خود را گرفت و در اثر برخورد یک دستگاه کامیونت با موتور سیکلت یک دانش آموز کشته شد مردم روستای خسروآباد روز گذشته در محل حادثه تجمع اعتراض آمیز کردند.

پس از آن خلیلی معاون فنی و برنامه ریزی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه در جمع اهالی حاضر شد و ابراز امیدواری کرد نمایندگان اهالی روستا در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی برگزار شود حضور پیدا می‌کنند و تاکید کرد با توجه به اینکه این مسیر در جاده اصلی است نیازمند مشاوره و تامین اعتبار است که در جلسه مذکور درخواست ها داده می‌شود و تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده دانش آموز جانباخته در سه راهی خسروآباد قول پیگیری رفع مشکل سه راهی را داد.

محمدرضا امیرحسنخانی در این یادداشت نوشت: اینجانب، ضمن تسلیت به خانواده محترم دانش آموز جانباخته در حادثه تصادف سه راهی خسروآباد و ابراز تاسف بابت جان باختن ۹ تن از هم‌وطنان در آن محل قول پیگیری این موضوع را به مردم عزیز داده و در هفته جاری، مشکل سه راهی خسروآباد طبس را در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهم نمود.

سید مهدی طلائی مقدم فرماندار ویژه طبس نیز پس از حادثه مذکور دستور فوری نصب سرعتگیر در جاده اصلی طبس – دیهوک در ورودی روستای خسروآباد را صادر کرد.

همچنین امروز معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس به همراه مدیر کل راه و شهرسازی استان از این مسیر بازدید کردند و مقرر شد نقشه‌برداری و تهیه طرح دوبانده شدن مسیر سه راهی از جاده طبس به دیهوک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان صورت پذیرد.

همچنین طرح تهیه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی به شورا و دهیاری خسروآباد اعلام و با همکاری اهالی اقدام لازم در زمینه آزاد سازی زمین برابر طرح اقدام نمایند.

زیرسازی و اجرای طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی به مبلغ دو میلیارد ریال و تکمیل و آسفالت طرح نیز توسط اداره راهداری و حمل و نقل استان انجام گیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز در خصوص این محور گفت: در بازدیدی که امروز به همراه فرماندار از این مکان داشتیم قرار شد حدود یک کیلومتر و ۲۰۰ متر باند دوم در آن مکان ساخته شود و با ایمن سازی به تقاطع کمربندی که به سمت یزد می رود متصل شود.

مهدی جعفری افزود: در اسرع وقت عملیات نقشه برداری را آغاز می کنیم و مناقصه برگزار خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان این که از پیمانکاران بومی این منطقه درخواست کمک خواهیم کرد تا کار زیرسازی انجام شود ادامه داد: همچنین با همراهی راهداری بحث آسفالت کردن این محدوده نیز انجام خواهد شد.

انتهای خبر-۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =