طرح تحول نظام سلامت نیازمند تحول / بیمارستان طبس درگیر بیماری حاد کمبود سونوگراف

معضل سونوگرافی و کمبود متخصص رادیولوژی در طبس یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین مشکلات شهرستان است که سالهاست مردم به طرق مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس با عذرخواهی از مردم قول پیگیری آن را داد.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی- به گزارش طبس‌نیوز، سرپرست شبکه بهداشت و درمان در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه توضیحاتی در خصوص معضل کهنه سونوگرافی در طبس پرداخت.

معضل سونوگرافی و کمبود متخصص رادیولوژی در طبس یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان است که سالهاست مردم به طرق مختلف با آن دست و پنجه نرم میکنند.

وحیدرضا گازرانی ضمن عذرخواهی از مردم طبس در خصوص این معضل بزرگ گفت: طبس با یک سونوگراف قطعا نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از مراجعین باشد.

وی تاکید کرد: مشکلی که در جذب متخصص داریم این است که سهمیه مشخص وجود دارد و امسال استان تنها سه مجوز متخصص داشته که به دلیل نیاز بیشتر شهرستان های دیگر به آنها واگذار شده است.

سرپرست شبکه بهداشت طبس افزود: فردا سفری به تهران خواهم داشت و به وزارت بهداشت می روم و این سفر صرفا برای رفع مشکل رادیولوژیست است و درخواست ما اختصاص یک مجوز برای بکارگیری رادیولوژیست به طور ثابت در شهرستان است.

وی با اشاره به فرسایشی شدن این مشکل گفت: ما نمیتوانیم در بعضی موارد مستقیما ورود کنیم، این مشکل تنها مشکل طبس نیست و خیلی شهرستان‌ها این مشکل را داشته و دارند و این مسئله فقط و فقط به دلیل کمبود متخصص رادیولوژیست در کل کشور است.

وی افزود: نیاز مبرم به تربیت تعداد کافی رادیولوژیست در کل کشور وجود دارد و حل این مشکل نیاز به صبوری دارد.

گازرانی گفت: برای ما بسیار دردآور است که مردم دچار این مشکلات هستند و با تمام قدرت این مسائل را پیگیری خواهیم کرد و دست از پیگیری بر نخواهیم داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان طبس در ادامه سخنانش افزود: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور این یک قانون است که پزشکان نمی‌توانند مطب شخصی داشته باشند و این یکی از مشکلات این طرح است و نیاز به بازنگری دارد.

وی داروی مُسَکِّن معضل سونوگرافی طبس در شرایط فعلی را استفاده از رزیدنت ها عنوان کرد و افزود: فعلا از رزیدنت های رادیولوژی که از مرکز استان به طبس می آیند استفاده می‌کنیم و با اینکار بیمارستان حتی یک روز هم بدون سونوگراف نمی‌ماند.

گازرانی همچنین در خصوص رفتن زود هنگام متخصص دوم سونوگراف از طبس و رفع شبهه در این مورد که گفته شده بود که به دلیل سوء مدیریت از طبس مراجعت کرده افزود: متخصص سونوگراف دوم با پیگیری مستقیم ما به اینجا آمد و رفتن ایشان صرفا به جهت آغاز طرح ایشان در دانشگاه علوم پزشکی گناباد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 20 =